Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bisnode Minupplysning?

Bisnode betyg kan minska och bli lägre än vad ni ser på ” Min Upplysning ” när banker hämtar uppgifter från Bisnode, har själv råkat ut för detta, hade betyg 8 på ” Min Upplysning ” men på upplysningskopian så var betyget sänkt till 6. Begärde förklaring från Bisnode se skärmdump nedan.Visa bilaga 566
Hänt samma för mig i juni ser jag nu. Jag hade/har betyg 4 (står det nu också) och senaste upplysningen står det betyg 1 :mad:

Jag har fyra blanka förfrågningar på min bisnode. Vad kan det vara? Jag brukar inte vara sen med inbetalningar till lån så inkasso känns det inte som..

Jag har fyra blanka förfrågningar på min bisnode. Vad kan det vara? Jag brukar inte vara sen med inbetalningar till lån så inkasso känns det inte som..
Har du sökt nån lån/kredit eller abonnemang som stämmer in på datumet?

Vad har du för betyg på Bisnode? Undrar för jag vill veta hur mycket blanka bisnodeförfrågningar gör för betyget.

Vad har du för betyg på Bisnode? Undrar för jag vill veta hur mycket blanka bisnodeförfrågningar gör för betyget.
Vet inte betyg men säkert 1.. det jag kan se på min senaste bisnode är score 496 och beräknad kreditrisk 53,50 % men då har jag oxå 16 ff utöver dessa 4..

Vid närmare forskning så kan jag se att Untie AB är sökt på två av datumen som är blanka förfrågningar, så det är väl bara så enkelt att alla lånegivare inte syns:) Jag trodde det alltid stod vem förfrågningen kom från.

Vid närmare forskning så kan jag se att Untie AB är sökt på två av datumen som är blanka förfrågningar, så det är väl bara så enkelt att alla lånegivare inte syns:) Jag trodde det alltid stod vem förfrågningen kom från.
Jo jag har en blank förfrågan från extrakosing (Untie) också

Loggade nu in på Bisnode/Minupplysning.
Har 5 förfrågningar ifrån Slantar i år och dessutom 1 ifrån Svea Inkasso.
Det står lön och allt annat men ingenstans står något betyg/kreditrisk.
Hur kommer det sig? Borde inte det framgå i upplysnignskopian?

Loggade nu in på Bisnode/Minupplysning.
Har 5 förfrågningar ifrån Slantar i år och dessutom 1 ifrån Svea Inkasso.
Det står lön och allt annat men ingenstans står något betyg/kreditrisk.
Hur kommer det sig? Borde inte det framgå i upplysnignskopian?
Det har inte jag heller, eller det står typ —- så på min. Trodde det berodde på mina betalningsanmärkningar som hänger kvar. Du har väl inga betalningsanmärkningar så att du inte har verkar konstigt :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp