Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bisnode Minupplysning?

Någon som vet om ST1:s kreditkort registreras på bisnodeupplysningen?? Blir galen på bisnode.. jag måste få upp mitt betyg från 7 till 8 för att ha en chans hos wästgötafinans men har ingen aning hur jag ska få det.. om det reggar st1 kortet så kanske det räcker att jag tillfälligt betalar in hela denna skuld för att åka upp ett snäpp i deras betyg.. annars vet jag fasen vad jag kan göra.. har inga andra krediter eller frågor hos bisnode.. vad jag vet om i allefall..

Hur många förfrågningar har du hos Bisnode nu?

Jag har 3 ffr... 2 senaste från April.. då jag gjorde en ansökan host lendo.. självklart fick man två bisnode FF på köpet av Nordax och någon mer..

Jag har 3 ffr... 2 senaste från April.. då jag gjorde en ansökan host lendo.. självklart fick man två bisnode FF på köpet av Nordax och någon mer..
Sevenday! Det är de som är "någon mer". För ett tag sedan gick Bra Bank över från Advisa till Lendo, så söker man via Lendo kan det bli 3 Bisnode, minst. Men shit happens!

Äckliga jävla asen på Svea inkasso tog en Bisnode på mig för att jag var EN (!) jävla dag sen med min betalning till dom / meddelandelån. Är fan ta mig vansinnig.

Äckliga jävla asen på Svea inkasso tog en Bisnode på mig för att jag var EN (!) jävla dag sen med min betalning till dom / meddelandelån. Är fan ta mig vansinnig.
Svea inkasso är värst! Med Intrum på samma pallplats!
Förstår att du är förbannad!! Man ligger redan men blir sparkad på ändå!

Jag var en dag sen vad fan sysslar dom med? Jag vet inte om det är någon idé kontakta dom klaga...

Jag var en dag sen vad fan sysslar dom med? Jag vet inte om det är någon idé kontakta dom klaga...
Bedrövligt!!!!!:mad: Tycker absolut du ska kontakta dem om du orkar! Om inte annat så för tillfredsställelsen att skälla ut dem.
Börja med att fråga VARFÖR i helvete de har tagit en upplysning på dig? Du har inte sökt lån! Det ska finnas grunder för att en upplysning ska tas! Vem säger att det är en tillräcklig grund att ta en upplysning bara efter en dag?! På mig har de aldrig tagit när jag är sen vilket jag ofta är. väntar ut påminnelsen innan jag betalar!
Sen kan du anmäla det till Bisnode. De ser allvarligt på att upplysningar görs i tid och otid. Jag anmälde ju Creditsafe för att de tog två upplysningar för samma ansökan (med några dagar mellanrum). Först nekade dem men jag anmälde till Bisnode och de tog bort ena ff.

Svea har regelbundet tagit upplysningar på mig när jag haft inkassoärenden hos dom oavsett om jag varit sen med betalning eller ej :(

Det är ju för fan inte okej. Det ska ju vara legitimt skäl till att ta en förfårgning, legitimt skäl kan ju inte klassas som sen med betalning 1 dag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp