Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bisnode Minupplysning?

Det är ju för fan inte okej. Det ska ju vara legitimt skäl till att ta en förfårgning, legitimt skäl kan ju inte klassas som sen med betalning 1 dag.
Deras sätt att straffa och försvåra att du drar på dig mer lån.

Det är ju för fan inte okej. Det ska ju vara legitimt skäl till att ta en förfårgning, legitimt skäl kan ju inte klassas som sen med betalning 1 dag.
Välkommen i klubben. Va också en dag sen o då gick de till inkasso med upplysning hos bisnode. Mailade o klagade men dom bara sa att de va mitt eget fel.

Läser och funderar! Varför tas en upplysning på kunder som är sen med betalning, ö.h.t? Vad får de ut av att göra det? Upplysningar borde tas när man vill låna eller köpa på faktura etc. Jag förstår inte och finner det väldigt ologiskt. Om jag inte betalar kan jag få anmärkningar, det fattar jag och att det påverkar UC begriper jag också. Men varför förfrågningar?

Läser och funderar! Varför tas en upplysning på kunder som är sen med betalning, ö.h.t? Vad får de ut av att göra det? Upplysningar borde tas när man vill låna eller köpa på faktura etc. Jag förstår inte och finner det väldigt ologiskt. Om jag inte betalar kan jag få anmärkningar, det fattar jag och att det påverkar UC begriper jag också. Men varför förfrågningar?
Finns ingen logik i det hela. Jag förstår ju mycket väl att man ska betala i tid. Men ibland går det till överdrift. Svea är experter på o göra saker surt.

Bisnode betyg kan minska och bli lägre än vad ni ser på ” Min Upplysning ” när banker hämtar uppgifter från Bisnode, har själv råkat ut för detta, hade betyg 8 på ” Min Upplysning ” men på upplysningskopian så var betyget sänkt till 6. Begärde förklaring från Bisnode se skärmdump nedan.
560D5007-E846-4F61-9E6A-966774B52144.jpeg

Bisnode betyg kan minska och bli lägre än vad ni ser på ” Min Upplysning ” när banker hämtar uppgifter från Bisnode, har själv råkat ut för detta, hade betyg 8 på ” Min Upplysning ” men på upplysningskopian så var betyget sänkt till 6. Begärde förklaring från Bisnode se skärmdump nedan.Visa bilaga 566

Riktigt värdelöst att de kör med olika plattformar!!! Vad är det man betalar för hos ”Min upplysning” då...?

Undrar precis det samma. Missat betala en faktura av någon anledning har väl alla gjort någon gång,jag gjorde det nyligen med en faktura från smspark. Ringde och förklarade varför och förseningsavgiften togs då bort. Men att dom då skulle tagit typ UC för mitt misstag hade jag nog stämt dom för eftersom det enligt mig är ett helt ologiskt agerande.

Jag undrar om det finns möjlighet till att som privatperson få körning genom er plattform med fler parametrar istället för minupplysning som är kraftigt missvisande. Ställt denna fråga till Bisnode återkommer när jag fått svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp