Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering!

Har varit sjukskriven pga utmattning o kommet nog inte kunna öka mer..orkar är slut pga allt kämpande
Finns det läkarintyg på detta? har du själv kommit överens med din arbetsgivare om 75% utan läkare så tror jag det blir samma problem som förra gången.

Okej. Förstår inte varför de skulle bli problem? Har gått ner i tjänst för jag inte klarar 100 procent.

Okej. Förstår inte varför de skulle bli problem? Har gått ner i tjänst för jag inte klarar 100 procent.
Att bara göra det utan intyg = kommer inte vara så himla lönt.

Jobbar du självvalt 75% (dvs du är inte sjukskriven 25%) så ser jag det som en hög sannolikhet att det inte kommer godkännas.
Men, man ska aldrig säga aldrig.

Okej. Har varit sjukskriven och kommit fram till att jag inte kan jobba 100 %. Vi får hoppas att det inte ställer till de. Skulderna ökar och mitt mående försämras.

Ser att de står fel i texten, jag va sjukskriven nät jag sökte första gången och trodde jag skulle kunna komma tillbaka till 100 % efter sjukskrivningen. De kommer jag inte kunna utan kommer stanna på 75% efter upptrappning.

Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder

jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv :)

ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det går!
Har en vän som ska ansöka men hon är nervös inför samtalet man har då hon hört det tar lång tid. Vad pratar dem om/ frågar dem om?

Har en vän som ska ansöka men hon är nervös inför samtalet man har då hon hört det tar lång tid. Vad pratar dem om/ frågar dem om?
Dom frågar mest bara om siffror och uppkomst till skulder. Kontrollera det som du skickat in.

Hade ett väldigt bra samtal med min handläggare och hon ville bara att jag skulle bekräfta allt jag skrev i ansökan samt personliga brevet i stort sett.

Hur länge väntade du på godkännande?
Grattis!! Hur länge väntade du på godkännande?

hej har har blivit preliminät godkännd för skulsanering första besluetet är fattat. tar det 5 år innan mina 300kförsvinner eller hur funkar det.

Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder

jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv :)

ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det går!
Jamen grattis !!! Jag ska ställa frågor minsann !!

Jag har 4-6 veckor kvar till mitt samtal .
vilka frågor fick du ?
Behöver du betala in ev

Igår kom mitt första inkasso . Usch !! Kommer du ihåg hur långt tid det tog innan du blev delgiven ? Om dina skulder nu gick till kfm först .

//
Månny

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp