Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering!

Ok, det lät rörigt.

Om både ditt och hans namn står med på lånet så blir det som Du skriver, han blir delgiven och finns med i din betalplan. Blir ett gemensamt lån då.

Dock så måste Du stå med på lånet för att det skall ingå i din sanering.
Det är bara jag som står på lånet nu, det gjordes innan saneringen påbörjades och det ingår som sagt i min sanering nu.

Jag förstår ingenting. Hur kan han (exmannen) vara en borgenär?

Alla inblandade vet om detta och bakgrunden och ingen motsätter sig. Det jag är orolig över är om han ska vara med och godkänna om jag gör en omprövning.
Är kronofogden som beslutar om det blir godkänt. Har du rätt till att betala mindre så kommer du får betala mindre vad han än säger

Det är bara jag som står på lånet nu, det gjordes innan saneringen påbörjades och det ingår som sagt i min sanering nu.
Det bör framgå under ”Borgenärs - och skuldförteckning” varför han är med?
Vad står det för ”Skuld-ID”?

Du behöver ju självfallet inte delge den information här om det känns olustigt.

Hej!

Grattis

Jag har lämnat in ansökan nr 2, de ska ringa mig vilken dag som helst fick jag sms om.

Jobbar 75%, lön på 26500 och över 700 000kr i skulder. Kämpat sedan innan 2008 med ekonomin, vill så gärna få skuldsanering så man ser ett slut på de.

Va tror ni om mina chanser?

Fick avslag för 9 månader sen men då jobbade jag deltid och hade 400 000 i skulder.

Tjena! Jag fick inledande den 29e september förra året, accepterade betalplan i januari men inte hört ett knyst efter detta! När fick du inledande? Tänker att jag borde få svar snart! Nervös väntan…
Beroende på deras handläggningstid så kan det ta ett bra tag. Brukar stå på deras sida hur lång tid allt tar men annars kan du alltid maila och fråga

Hej!

Grattis

Jag har lämnat in ansökan nr 2, de ska ringa mig vilken dag som helst fick jag sms om.

Jobbar 75%, lön på 26500 och över 700 000kr i skulder. Kämpat sedan innan 2008 med ekonomin, vill så gärna få skuldsanering så man ser ett slut på de.

Va tror ni om mina chanser?

Fick avslag för 9 månader sen men då jobbade jag deltid och hade 400 000 i skulder.
Du jobbar ju fortfarande bara 75%. Har du inte möjlighet att jobba 100% pga sjukdom så kanske det kan gå?
Men har du valt 75% av egen vilja, så kommer det nog bli svårt.

Du jobbar ju fortfarande bara 75%. Har du inte möjlighet att jobba 100% pga sjukdom så kanske det kan gå?
Men har du valt 75% av egen vilja, så kommer det nog bli svårt.
Har varit sjukskriven pga utmattning o kommet nog inte kunna öka mer..orkar är slut pga allt kämpande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp