Lock
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 253
- Mottagna reaktioner
- 1 620
- Poäng
- 1 207
Du kan ju bedömas ha så pass mycket bättre förutsättningar att du får betala mer. Oklart varför men du har ju faktiskt fortfarande skuldsanering även om du har 0 i betalplan. Du har väl 4år själv? Står det inte 0 sista året? Eller är det helt sonika bara 4 år av betalplan och sen inget alls?Jag har redan en pågående omprövning
Kommer fan ta mig ompröva allt, lika bra när det redan har gått mer än 1 år utav min skuldsanering tänker inte riskera något.
Jag var bara nyfiken vad det du skrev grundar sig i för det går emot uppgifterna jag fick utav Kronofogden. Det finns nämligen ingen logik med det.
Ponera du har betalplan på 4 år.
Du får 15.000 mer i lön sista halvåret utav din sanering - betalplanen är slut.
Vad ska omprövningen resultera i?
Dessutom om din betalplan motiverades med att det är för att barn inte ska växa upp i fattigdom så är ju knappast din löneökning någonting som påverkar deras historiska "ekonomiska lidande"...
Tänkte mest eftersom att du uttalade dig med säkerheten som du gjorde att du antingen hade någonting att luta dig på så som din egen skuldsanering, någon dom, text på KFM eller vad som helst.
Vore onekligen intressant att veta, jag säger inte att du har fel jag säger bara vilken information jag fick.
skulle varit intressant att veta vad dem du pratat med säger om en borgenär begär omprövning.
allt som är oförutsett vid början av skuldsaneringen (tex jobb byte med avsevärt bättre inkomst, spelvinster och arv) ska omprövas. Årliga löneökningar runt 2-5% beräknas ingå. Likaså skatteåterbäringen om du har körning till och från jobb eller ränteutgifter för bolån osv. Men ett jobbyte där du ökar din lön med 5000 i månaden räknas som oförutsedd händelse och ska enligt kfm omprövas.
@Insatt eller @Lasseman kanske har insyn?