Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Berätta om hög skuldsättning

Hej!
Hur mycket tycker ni man ska berätta om sina skulder?
Ingen annan vet än mina närmaste i familjen.
Har inte sagt nått till nån på jobbet eller andra vänner.
Nu vet jag inte hur mycket chefen vet då jag har utmätning nu.
Har inte hört något i alla fall.
Kommer ju den närmaste tiden ha svårt att följa med på nöjen osv.
Och komma med undanflykter varje gång känns inte bra.
Har försatt mig i ett liv med minsta möjliga marginal och kommer ej på många många år få en ekonomisk trygghet så är det bara.

Hej,

Tycker och tycker, det är nog väldigt individuellt. Bara min familj som vet om och en nära vän. Kommer aldrig berätta för varken kollegorna eller andra vänner, finns ingen anledning varför dom ska behöva veta om min misär som jag har satt mig i.

Hej,

Tycker och tycker, det är nog väldigt individuellt. Bara min familj som vet om och en nära vän. Kommer aldrig berätta för varken kollegorna eller andra vänner, finns ingen anledning varför dom ska behöva veta om min misär som jag har satt mig i.

Samma läge här. Viktigt att de närmsta vet, så man kan få stöd, prata o s v. Men andra behöver då verkligen inte veta något... finns inget syfte. Men såklart, det är individuellt hur man är som person.

Jag tror att många jag känner skulle undvika mig som fick veta att jag tidigare varit fast i det. Är helt säker på att det skulle ses som ett tecken på att man är en dålig person i övrigt. Folk skulle tro att man säkert har stökigt, skiter i allt, inte bryr sig om ekonomi och hälsa (duschar hon ens?), säkert knarkar och dricker, ljuger och bedrar. Finns ingen gräns för vad folk kan tro hänger ihop med ett så ansvarslöst beteende. Jag berättar bara för familjen och vänner som jag vet är imponerade av mig som tycker att jag är en så jäkla bra person så att tidigare spel är en piss i havet och inte påverkar deras bild av mig. Människor som inte vet eller bryr sig om allt bra man har gjort och bara ser ”SPEL” med stor varningsskylt så fort dom ser en kommer aldrig kunna släppa det och kommer undvika en för att man symboliserar något den personen undviker och inte stöttar.
Det är ett scenario som jag vill undvika. Att bli dömd som om det är det enda man gjort i livet fast det är en parentes.

Så om du är modig och inte bryr dig om konstiga vibbar och konstig stämning, förändrad relation utan att du kan sätta fingret på det så kör. Men människor man inte är så nära som kollegor skulle jag inte berätta för på grund av tissel och tassel. Vi sa till en person att vi vunnit en stor summa pengar, då visste alla och kom och ryggdunkande. Folk pratar.

Jag tror att många jag känner skulle undvika mig som fick veta att jag tidigare varit fast i det. Är helt säker på att det skulle ses som ett tecken på att man är en dålig person i övrigt. Folk skulle tro att man säkert har stökigt, skiter i allt, inte bryr sig om ekonomi och hälsa (duschar hon ens?), säkert knarkar och dricker, ljuger och bedrar. Finns ingen gräns för vad folk kan tro hänger ihop med ett så ansvarslöst beteende. Jag berättar bara för familjen och vänner som jag vet är imponerade av mig som tycker att jag är en så jäkla bra person så att tidigare spel är en piss i havet och inte påverkar deras bild av mig. Människor som inte vet eller bryr sig om allt bra man har gjort och bara ser ”SPEL” med stor varningsskylt så fort dom ser en kommer aldrig kunna släppa det och kommer undvika en för att man symboliserar något den personen undviker och inte stöttar.
Det är ett scenario som jag vill undvika. Att bli dömd som om det är det enda man gjort i livet fast det är en parentes.

Så om du är modig och inte bryr dig om konstiga vibbar och konstig stämning, förändrad relation utan att du kan sätta fingret på det så kör. Men människor man inte är så nära som kollegor skulle jag inte berätta för på grund av tissel och tassel. Vi sa till en person att vi vunnit en stor summa pengar, då visste alla och kom och ryggdunkande. Folk pratar.
Precis så är det ju.
Kommer undvika att berätta för kollegor o vänner som ej står nära.
På jobbet pratas det mycket och då vi är många kvinnor ja ni förstår snacket;)
Skvaller o en del skitsnack:(
Visst skulle många av dom sätta en stämpel på en och man känner sig mindre värd.
Jag är ju samma person som tidigare som hamnat snett ekonomiskt men många skulle nog ha svårt att förstå det.
Och kommer spelmissbruket fram tror jag många skulle döma mig.
Håller detta för mig själv och det får räcka att mina närmaste vet:)
Tack för era synpunkter ❤️

Samma läge här. Viktigt att de närmsta vet, så man kan få stöd, prata o s v. Men andra behöver då verkligen inte veta något... finns inget syfte. Men såklart, det är individuellt hur man är som person.
Håller med tror ni flesta här tycker att man inte ska berätta för alla.
Dom har ju egentligen inte med det att göra överhuvudtaget.

Tycker lika räcker att närmaste vet och dom man litar på:)

Jag har berättat för min familj och vänner. Det räcker!

Vet alldeles för många och även jag själv har insett vilka arslen många kollegor är så skulle inte lita på dom. Skulle sedan något hända på arbetet t.ex stöld så kanske många pekar ut mig!

Sen vet jag att många snackar skit om spelreklam och höjer upp t.ex Carl Demans spelmissbruk så jag tror samhället o befolkningen börjar fatta mer nu.

Jag har berättat för min familj och vänner. Det räcker!

Vet alldeles för många och även jag själv har insett vilka arslen många kollegor är så skulle inte lita på dom. Skulle sedan något hända på arbetet t.ex stöld så kanske många pekar ut mig!

Sen vet jag att många snackar skit om spelreklam och höjer upp t.ex Carl Demans spelmissbruk så jag tror samhället o befolkningen börjar fatta mer nu.
Precis så är det.

Svårt att ge råd då det är så olika hur man ser på detta...
...men då jag vägrar leva med lögner/bortförklaringar som jag sen inte kommer kunna komma ihåg, så har jag varit relativt öppen med min dåvarande löneutmätning och nu skuldsanering. Jag har många vänner - dom vet allt. Min familj vet allt. En kollega, tillika en som jag umgås med även privat vet om hela min situation.
Alla har tagit det bra och är ytterst stöttande. Jag mår bra av att folk vet! Jag skäms inte längre. Jag har valt att acceptera min situation och det förmedlar jag utåt sett oxå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp