Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Berätta om hög skuldsättning

Man mår bra av att berätta för nära personer men vissa närstående kan må dåligt av det på grund av ”brustet hjärta”. På ett sätt är det lite själviskt att berätta och lägga över bördan, jag har gjort det ändå men vet att det skär i min mammas hjärta och ger henne sorg att jag har mått dåligt. Men alltid bra att ha en nära relation och vara ärlig.

Man mår bra av att berätta för nära personer men vissa närstående kan må dåligt av det på grund av ”brustet hjärta”. På ett sätt är det lite själviskt att berätta och lägga över bördan, jag har gjort det ändå men vet att det skär i min mammas hjärta och ger henne sorg att jag har mått dåligt. Men alltid bra att ha en nära relation och vara ärlig.
Ja man vill inte belasta folk med sina bekymmer heller och vet man sen att dom blir mycket ledsna undviker man det för att inte göra någon illa.
Och sen har ju definitivt inte alla med detta att göra.
Så som man väljer sina vänner väljer också vilka man kan lita på o berätta för.

Mina vuxna barn vet och har vetat sedan de ekonomiska problemen startade när de var tonåringar. Min syster vet, men jag hade aldrig valt att berätta om jag inte hade varit tvungen pga komplikationer i en arvsituation. Min mamma vet sen ett år tillbaka för att jag var tvungen att försvara varför jag inte kommer på besök särskilt ofta. Skulle tro att hennes syskon och mina kusiner vet i och med det. En nära vän vet. Kollegor och övriga skulle jag aldrig få för mig att berätta för. Mitt ex vet för att barnen har berättat.

Jag har nog nämnt för ett fåtal att jag har "mycket lån" men inte vad det är för sorts lån. Jag begriper inte hur jag har tänkt ibland, varför jag försatt mig i den situation jag är i nu.
Längtar till delmål 1, att landa på blancolån 350.000. Då kan jag känna någon sorts inre frid och också berätta för några fler hur jäkla mycket blancolån jag faktiskt haft som mest och vad jag gjort för att förändra det.

Min fd sambo vet den milda varianten av min situation annars har jag behållit det för mig själv. Jag vågar inte för att jag skäms så oerhört mycket och har ljugit om att jag visst har koll på min ekonomi.
Om jag någonsin hittar mannen i mitt liv så får jag väl berätta för honom också annars så kommer jag försöka göra mitt yttersta fär att lösa detta själv.

Min fd sambo vet den milda varianten av min situation annars har jag behållit det för mig själv. Jag vågar inte för att jag skäms så oerhört mycket och har ljugit om att jag visst har koll på min ekonomi.
Om jag någonsin hittar mannen i mitt liv så får jag väl berätta för honom också annars så kommer jag försöka göra mitt yttersta fär att lösa detta själv.

Samma här! Kan rekommendera att säga det tidigt än att dölja det. Då får dom mer förståelse o du kanske kan extra amortera mer istället. Hur ser din sits ut?

Samma här! Kan rekommendera att säga det tidigt än att dölja det. Då får dom mer förståelse o du kanske kan extra amortera mer istället. Hur ser din sits ut?

Skulder på ca 300 k. UC på 65!!!! Mitt mål för i år var att få ned det till 20 men det har blivit värre och värre. Har utmätning just nu och har sökt skuldfinansiering via Svea.

Skulder på ca 300 k. UC på 65!!!! Mitt mål för i år var att få ned det till 20 men det har blivit värre och värre. Har utmätning just nu och har sökt skuldfinansiering via Svea.

Vet hur det känns med skulderna. Mina låg på 405000 kr som mest. Stoppade precis i tid.
Hoppas svea kan hjälpa dig! Om dom nekar så kanske du kan vänta 1 år o söka lån hos balanzia?

Hur hamnade du i skuldsättning ?
Spelmissbruk?
Jag har för stora skulder för att söka där hos Svea just nu ligger skuldsaldo på över 400 000 hos KFM och mer är på Ingång.
Med mina skulder finns nog bara skuldsanering kvar om jag inte ska leva resten av mitt liv med utmätning :(

Vet hur det känns med skulderna. Mina låg på 405000 kr som mest. Stoppade precis i tid.
Hoppas svea kan hjälpa dig! Om dom nekar så kanske du kan vänta 1 år o söka lån hos balanzia?
Fick du samlingslån? Underbart du stoppade i tid önskar jag gjort det också :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp