Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behov av lån till bil

Eftersom du saknar betalningsförmåga kommer det inte bli lån vare sig via lendo eller hos handlare.

Jaha okej, har ingen aning om detta.
Ser det väldigt ofta att flera använder just 0 kr i kontantinsats om man vill.

Är det inte lättare att det blir beviljat genom bilhandlaren direkt istället för Lendo eller spelar det absolut ingen roll?
Känns som att bankerna tycker det är seriösare att gå via bilfirman.
Har fått för mig det
Eftersom att det är ett lån utan säkerhet så spelar det ingen roll att du gör ansökan hos bilhandlaren. Så fördelen med att använda lendo eller liknande tjänst är att fler långivare får frågan istället för bara 1 om du är hos bilhandlaren. Men som många andra säger, du lär inte få något lån. Och om du får ett så kostar det dig mer än vad du tjänar.

Hur har du råd att äga en bil med 6000kr brutto per månad? Ingen bank kommer låna ut en krona, du har ingen betalningsförmåga. Var glad för det du hade väldigt snabbt hamnat hos kronofogden

Jag har nytt jobb nu. Har lönespecar att visa på ungefär 10 till 15 tusen varje månad.

Jag har nytt jobb nu. Har lönespecar att visa på ungefär 10 till 15 tusen varje månad.
Har du inga andra krediter eller liknande så hade jag gått ner till din vanliga bank och pratat med dem om ett lån. Dem kan nog lättare ta hänsyn till din nya inkomst.

Har du inga andra krediter eller liknande så hade jag gått ner till din vanliga bank och pratat med dem om ett lån. Dem kan nog lättare ta hänsyn till din nya inkomst.
Okej. Jag har dock ungefär 3.2 miljoner i fonder som jag inte rör. Kommer de neka lån på grund av det?

Brutto eller netto?
Övriga utgifter, hyra, el, bredband, telefoni, försäkringar, fack? Och på det mat, bränsle, bilskatt, bilförsäkring, övriga oundvikliga utgifter som bilägandet för med sig (parkering, besiktning, förbrukningsvaror som spolarvätska, glykol, olja, slitagedelar och reparationer, service mm)?

Det här är väl ett bra tillfälle att röra fonderna.
Japp. Räntan är hög. Så det ska vara bra fart på fonderna för att motivera ett lån framför att ta ut 50.000 från fonder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp