Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behov av lån till bil

Okej. Jag har dock ungefär 3.2 miljoner i fonder som jag inte rör. Kommer de neka lån på grund av det?

Så du har typ inga medel för oförutsedda utgifter, men undanlagt 3.2 miljoner i fonder som du aldrig rör? Du borde ha typ 200k lättillgängligt i buffertsparande och 3 miljoner i fonder, så blir det förmodligen lättare och du slipper hänga här och fråga om det går att låna utan inkomst.

Okej. Jag har dock ungefär 3.2 miljoner i fonder som jag inte rör. Kommer de neka lån på grund av det?
Ta ut lite då för guds skull så är ju problemet löst och du slipper ta ett dyrt lån som du förmodligen inte får ändå

Som Sarkostik sa. Jag förstår att man inte vill röra fonder (vare sig de gått upp eller ner). Ett 50/50 sparande (aktier/räntor) är ju upp över 16 % i år. Så de avkastar troligen mer än vad ett lån kostar.

Flytta fonderna till avanza, skaffa värdepapperskredit, då kan du ta ut pengar utan att sälja av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp