Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Behöver råd akut - 5000 kr till hyra

Jag skulle rekommendera Ferratum annars.
Jag fick där med låg taxerad inkomst, det var dock flera år sedan. Men ett av deras krav för att du ska bli godkänd hos dom är att du har en årsinkomst på 24000 kronor. Det vill säga att du knappt ens behöver en inkomst. Sen är det givetvis annat som vägs in.

Men dom har inte allt för höga krav. Sen är ju allting relativt. Har du haft dom tidigare och misskött lånet/krediten så att den gått till inkasso så kommer du inte att kunna ansöka hos dom.
Jag förstår att TS är desperat och behöver pengarna, har också varit i den situationen. Men jag rekommenderar inte SMS lån speciellt inte Ferratum som har sjuk ränta, man blir aldrig skuldfri om man inte betalar allt på en gång.
Man löser problem tillfälligt men bara skjuter på problemet som sedan blir ännu värre...

Fråga till TS. Är det privat hyresvärd eller är den vanlig med första hand? Är det första hand så kommer hyresskulden gå till inkasso och där har du möjlighet oftast att dela upp skulden på 3 månader.
Till och med om hyresvärden säger upp kontraktet (vilket jag inte tror de gör pga en obetald hyra) så kan du överklaga till hyresnämnden och då kommer du 99% att kunna behålla lägenheten om det bara handlar om en hyra. Har haft mycket problem med obetalda hyror och uppsägningar under min tid som spelberoende så vet lite hur det funkar.

Jag förstår att TS är desperat och behöver pengarna, har också varit i den situationen. Men jag rekommenderar inte SMS lån speciellt inte Ferratum som har sjuk ränta, man blir aldrig skuldfri om man inte betalar allt på en gång.
Man löser problem tillfälligt men bara skjuter på problemet som sedan blir ännu värre...

Fråga till TS. Är det privat hyresvärd eller är den vanlig med första hand? Är det första hand så kommer hyresskulden gå till inkasso och där har du möjlighet oftast att dela upp skulden på 3 månader.
Till och med om hyresvärden säger upp kontraktet (vilket jag inte tror de gör pga en obetald hyra) så kan du överklaga till hyresnämnden och då kommer du 99% att kunna behålla lägenheten om det bara handlar om en hyra. Har haft mycket problem med obetalda hyror och uppsägningar under min tid som spelberoende så vet lite hur det funkar.
Du har absolut rätt.
Men jag valde att svara på TS fråga. Hur konstigt det än är så är ju forumet delvis till för att tipsa och jag bedömde det som att TS inte på något annat sätt kunde/kan få in pengar.

Men det är helt rätt som du säger…

Du har absolut rätt.
Men jag valde att svara på TS fråga. Hur konstigt det än är så är ju forumet delvis till för att tipsa och jag bedömde det som att TS inte på något annat sätt kunde/kan få in pengar.

Men det är helt rätt som du säger…
Jo jag förstår, menade inget mot din kommentar, du tipsade bara. Det var mer en generell kommentar vad jag tycker om snabba lån nu i efterhand. Men håller med att Ferratum var enkla att få i alla fall då när jag lånade från dem. Men det var för ca 4 år sedan.

Testa Rocker, du får 5000kr i deras buffert om du uppgraderar till premiummedlemskap.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp