Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Behöver råd akut - 5000 kr till hyra

Men testade du Credifi, Lumify, Binly eller Tomly?

Ansökt då endast om 5000 och inte mer. Inga roliga räntor och avgifter som man får betala liksom. Och du behöver verkligen betala igen det så fort du får din inkomst skulle jag råda dig till.
Normalt sett hade jag absolut inte rekommenderat någon av dessa. Men…jag tror att du har störst chans hos någon av dom.

Men testade du Credifi, Lumify, Binly eller Tomly?

Ansökt då endast om 5000 och inte mer. Inga roliga räntor och avgifter som man får betala liksom. Och du behöver verkligen betala igen det så fort du får din inkomst skulle jag råda dig till.
Normalt sett hade jag absolut inte rekommenderat någon av dessa. Men…jag tror att du har störst chans hos någon av dom.
Aa jag har retat Binly, Credifi och Tomly, fått avslag på allihop..
Jag tror det beror på att jag har lågt taxerad inkomst samt bolån vilket påverkar.... inga lån som går via kreditupplysningar som UC eller Dun&Bradstreet verkar fungera..
Möjligtvis Bisnode, men där behöver jag vänta till mitten av mars eftersom jag tog kontokredit via Merax som jag avslutade och betalade tillbaka, det verkar som att alla som använder sig av Bisnode har samma plattform och får samma resultat på flera ställen som använder sig av Bisnode som kreditupplysning...

SMS-lån/små-lån ser ut att vara uteslutet för min del, likaså om kreditkort..

Aa jag har retat Binly, Credifi och Tomly, fått avslag på allihop..
Jag tror det beror på att jag har lågt taxerad inkomst samt bolån vilket påverkar.... inga lån som går via kreditupplysningar som UC eller Dun&Bradstreet verkar fungera..
Möjligtvis Bisnode, men där behöver jag vänta till mitten av mars eftersom jag tog kontokredit via Merax som jag avslutade och betalade tillbaka, det verkar som att alla som använder sig av Bisnode har samma plattform och får samma resultat på flera ställen som använder sig av Bisnode som kreditupplysning...

SMS-lån/små-lån ser ut att vara uteslutet för min del, likaså om kreditkort..
Bisnode är numera Dun&Bradstreet.

Hej,

Jag behöver ett SMS-lån eller ett litet lån på omkring 5000 kr så att jag kan betala min hyra.. jag tog ett sms-lån i början av januari med låg kreditgräns som jag betalade tillbaks efter två dagar.. då jag inte behövde krediten.

Nu när jag har sökt på nytt så får jag info om att jag nyligen fått det tidigare lånet beviljat och behöver avvakta fram till mitten av mars innan en ny ansökan kan påbörjas…

jag har inga betalningsanmärkningar och jobb men min inkomst är låg i förhållande till utgifter och lån..

Har ni tips på andra aktörer jag kan vända mig till, uppskattar all hjälp jag kan få..

Jag har provat med olika jämförelseaktörer och blir nekad av alla.. privatlån hos banker beviljas inte heller… har inga närstående jag kan fråga heller…

har pratat med hyresvärden och fått dispans på en vecka med betalning..

Vänligen
Lönnlöv
Prova Viaconto

Har du testat söka hos Billender? Man får 3000kr första gången. Sen kan man höja till 5000kr. Du kan inte ta ut pengarna men du kan betala räkningar

Jag skulle rekommendera Ferratum annars.
Jag fick där med låg taxerad inkomst, det var dock flera år sedan. Men ett av deras krav för att du ska bli godkänd hos dom är att du har en årsinkomst på 24000 kronor. Det vill säga att du knappt ens behöver en inkomst. Sen är det givetvis annat som vägs in.

Men dom har inte allt för höga krav. Sen är ju allting relativt. Har du haft dom tidigare och misskött lånet/krediten så att den gått till inkasso så kommer du inte att kunna ansöka hos dom.

Att låna 5000kr och lämna strax tillbaka...när man uppenbarligen redan borde vetat att det skulle saknas pengar till hyran...känns som om vi inte får hela bilden. Mera som om man lånade för spel, det gick bra, det blev vinst,sen fortsatte man spela och spelade bort det man hade vunnit...och sedan var pengarna för hyran borta. Men det är bara min magkänsla, jag kan ha hur fel som helst.

Hur som helst...har int testat detta men kanske kan det vara något att få in lite extra pengar på? https://activeresearch.se/panelen

Annars har jag läst andras förslag om att köpa något på faktura som är lätt att sälja och få in pengar den vägen,om det är en akut situation och det bara är ett litet belopp man behöver för att överleva. Har dock aldrig testat detta själv, är urusel på försäljning och ger helst bort saker.

Annars har jag läst andras förslag om att köpa något på faktura som är lätt att sälja och få in pengar den vägen,om det är en akut situation och det bara är ett litet belopp man behöver för att överleva. Har dock aldrig testat detta själv, är urusel på försäljning och ger helst bort saker.

Dessa tar väl i och för sig också en upplysning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp