Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Behöver råd akut - 5000 kr till hyra

Vilken aktör hade du tagit lån hos?
Hänger inte med riktigt. Du har fått en kredit beviljad men skulle ändå behöva vänta 1,5 månad tills du kan ansöka på nytt? Hur kan du då ha blivit beviljad?
Märkligt om du verkligen skötte krediten att du ska behöva vänta 1,5 månad?
Ibland (om man nu ändå ska ta om ett lån/kredit) så kan det vara smart att nästan betala in hela det förfallna beloppet utom typ 10 kronor eller så.
Så får du inte så mycket ränta på det och då slipper man vänta som du får göra nu om man ansöker igen. Sen kan kan man ju aldrig veta vilken sits man hamnar i, men det är bara ett tips.

Jag misstänker att detta är Vivus. Dom kan vara lite svåra att få om trots att man skött inbetalningarna.
Testa Loanstep.
Det var hos Merax.

Jag tog lånet i 2 dagar, och ringde deras kundservice och löste hela lånet, då jag inte var i behov av pengarna längre.
Jag ångrar mig och borde ha behållt pengarna ett tag, sedan dess har jag provat ansöka på nytt via dom och då får jag meddelande efter ansökan '' Du har nyligen blivit beviljad ett lån och behöver avvakta'' jag minns inte exakt datum, det var till mitten av mars i alla fall.

Det verkar som att många av dessa aktörer använder sig utav samma plattform eller user interface... detta har föranlett att jag får samma meddelande hos många aktörer jag sökt hos.. Ferratum.. Fairlo,..Merax och flera..

Jag borde gjort som du skrev, ha en kontokredit och bara nollställt den och låtit den vara kvar och betala mindre belopp eller något.. Det hade varit smartast..
Visste inte om att jag skulle bli nekad vid nyansökningar..

Okej de låter märkligt om du inte har några anmärkningar osv, prova vivus, fairlo, brixo. Vad har du för förutsättningar?
Jag har förutsättningar till att betala tillbaka framöver...

Jag ska påbörja nytt jobb i februari... så det är anledningen till att det tryter lite grann ekonomiskt för mig just nu..
Dessutom kommer skatteåterbäringen i april.. Det kommer ordna sig framöver, det är mest nu under januari och februari min ekonomi är lite svajig.

Jag har förutsättningar till att betala tillbaka framöver...

Jag ska påbörja nytt jobb i februari... så det är anledningen till att det tryter lite grann ekonomiskt för mig just nu..
Dessutom kommer skatteåterbäringen i april.. Det kommer ordna sig framöver, det är mest nu under januari och februari min ekonomi är lite svajig.
Prova vivus eller cashbuddy

Fast merax är väl en kontokredit ? Så betalade du tillbaka direkt borde du väl ha beloppet tillgängligt för nytt uttag?

Har du fått någon inkomst alls denna och förra månaden?
Samt får du någon i februari?

Har du fått någon inkomst alls denna och förra månaden?
Samt får du någon i februari?

Ja, jag går på CSN, bidag samt lån, utöver mitt helgarbete.. tänker börja söka extrajobb med fler timmar fr.o.m. nu så att jag har extrainkomster så jag inte hamnar i denna sits igen i framtiden...
Har fått uppskov med betalning med hyra fram till mitten av februari så ska försöka lösa detta på något sätt..

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp