Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver hjälp av er, kanske är det akut.

Effektiv ränta är inget du behöver ta hänsyn till heller. I samband med sms-lån och kreditkort är det bara en räknemodell utslaget över tid. Inte den faktiska räntan som ett lån medför.

Om du har kvar dina papper gällande kreditkortet så står säkert din årsränta där, skulle gissa att den är knappa 20% eller något sådant. Om lånet upphör för att du inte kan betala eller misskött lånet så kommer lånet avslutas, då utfaller en DRÖJSMÅLSRÄNTA. På ett kreditkort ofta 20-25% per år.

Så länge du betalar på ditt kort, även om du är sen ibland, så betalar du bara det som står på din månadsfaktura och sedan är du skuldfri när du betalat in hela beloppet av din skuld. Det kommer inga mer räntor eller slutfakturor som du kallar det. Du kan skatta dig lycklig :) Du har just sparat in 100-300.000:- som du trodde dig vara skyldig!

Ja det stämmer. hahaha... Känner mig lite dum faktiskt nu.... :D

Nu får du ta något lugnande o släppa detta, finns som Kryss säger inget som heter en slutfaktura på kreditkort, är det betalt så är det.

Nu får du ta något lugnande o släppa detta, finns som Kryss säger inget som heter en slutfaktura på kreditkort, är det betalt så är det.

Ja det stämmer faktiskt! Jag vet nu ang kapitalskulden hittade jag nyss. Trodde att de ska förbereda på slutfaktura eller skuldebrev. Nu har jag förstått alla i fall. Vad dum jag är. :D

Men känns skumt ändå att de sänker årsränta varje på gång när jag gör ett uttag. Men jag gör det inte nu längre iaf.

Att räntan som du kallar det sänks är för att du minskat din skuld. När du hade 10.000:- i skuld på kreditkortet kanske det kostade 200:- i månaden i ränta. Men när du minskat skulden till 5000:- är räntan bara 100:-. Med samma räntesats, eftersom kapitalbeloppet som räntan beräknas på har minskat.

Hahahaha! Läste igenom tråden nu och fick mig ett gott skratt.

Geronimo, det var några år sedan från 2011, tror det var 2006 eller 2007 då nån sa "rå, det är ränta på ränta o.s.v..." Trodde jag på det. Men Kryss visade tydligen mig så jag vet bättre nu. :)

Du får fortsättningen med skratt! Håller tummarna uppe för dig. Bra att få dig att skratta. ;)

Men det beror på vad kreditgivare som är pålitliga eller inte... T.ex konstigt är min morsan som fick 40.000 kr av kapitalskulden bara av låna kreditkort på 3 år och skötte korten så väl utan slarv. Så jag har ett skäl av att vara orolig.

Att förtydligar efter pmat med två. Jag använder kreditkort med att betala av 5500 kr och jag gick i borgen för annan med blancolån ca 6000 kr kvar nu. Men har ej inte strulitat till med blancolån. Bara kreditkort.

Jag fick reda på det av kryss att, kreditkort kan faktiskt medfölja på per år avgifter. Inte enbart avgifter per år. därför sänkte de ner räntan så gör jag inte uttag längre.

Att förtydligar efter pmat med två. Jag använder kreditkort med att betala av 5500 kr och jag gick i borgen för annan med blancolån ca 6000 kr kvar nu. Men har ej inte strulitat till med blancolån. Bara kreditkort.

Jag fick reda på det av kryss att, kreditkort kan faktiskt medfölja på per år avgifter. Inte enbart avgifter per år. därför sänkte de ner räntan så gör jag inte uttag längre.

Det här förtydligade inte ett dugg, och det låter som du igen tolkat ihop något som du tror att någon sagt

Du menar alltså att dina 300000 skulle bestå i någon avgift för kortet "på per år"

och att ett kort kan ha avgifter
"per år"
och "på per år"

Det är precis samma sak dom 2, det kan också kallas årsavgift.

Det här förtydligade inte ett dugg, och det låter som du igen tolkat ihop något som du tror att någon sagt

Du menar alltså att dina 300000 skulle bestå i någon avgift för kortet "på per år"

och att ett kort kan ha avgifter
"per år"
och "på per år"

Det är precis samma sak dom 2, det kan också kallas årsavgift.

Nu förstår jag bättre. behövde tid och att lugna ner mig.

Jag skrev ju fel.

Att lånat av moneygo, (moneypal) förut, 10 000 kr (inte kreditkort) bara blancolån. betalat av autogiro i varje månad. i varje år fick jag betala tillbaka pga ränta på skattverket.

Även kreditkort med 10.000 kr hos en kreditgivare. (entercard). jag maximerat 2011 och 2012 många gånger. fick övertrasserat flera ggr. d.vs mer än 15 ggr. Då medföljer ränta på per år eller bara en gång på år? Fick betala tillbaka pga ränta på skattverket med. ca 655 kr per år.

Men en fråga med en kreditkort, från entercard.... Fick sänka ner ränta. d.v.s om jag gör ett uttag med kreditkort då sänks de ränta ner. Enligt avtalet att de anser att jag är dålig villiga att återbetala. D.vs 14% ränta per månad, går till skattverket. jag betalade utan problem. Förut var 14% men nu är 10.50% ränta per månad.

Vad jag menar är, att entercard har sänkt ränta varje gång jag gör ett uttag. Då är det dyrt? d.v.s 5 år då ligger jag i skuld på skuldkapital av totalkostnader? mer än 100.000 kr ska ni tro?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp