Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver hjälp av er, kanske är det akut.

Hos moneygo ska jag inte ha skuld extra såklart pga alltid autogiro...

Hos entercard, ligger jag mycket i skuld trots jag inte skött väl pga övertrasserat mer än 15 ggr i 2011 och 2012 trots jag betalat in med fakturor? Enligt avtalet de måste jag betala in övertrasserat omedelbart. Men gjorde jag inte när jag inte hade råd betala omedelbart övertrasserat kreditkort.

Så undrade jag varför de inte spärrade in....

Ja, på 2 år om ni undrar. började problem var 2011 den sep sen slutade vid 2012 på den dec eller 2013 den januari när jag fick jobb.

Vad dum jag var när jag betalat minst belopp på fakturor när jag hade jobb i 2013. Önskar ha tagit tillbaka tid...

Det hela går att sammanfatta med att: om du har läst något eller tror att du har förstått något, så har du inte det. Alls.

Du har alltså blivit återbetalningsskyldig för missad skatt 2014 och du fick betala 655:- i restskatt 2015, som du nu tror kommer ligga kvar som en årlig avgift för alltid och öka på X 15, eller vad? Och sen X 15 igen för kommande åren för att du då också missat betalningar på skatt och kreditkort? Det är helt fel uppfattat. Det här är omöjligt att förstå och det finns ingen logik i det hela.

Att du fick restskatt på 655:- för 2014 är ett engångsbelopp, det ligger inte kvar som summa för varje år hela livet som du verkar tro. Och det har ingenting med dina övertrasseringar hos Entercard att göra. Det är två skilda saker. Om du är sen med inbetalningen på ett kreditkort så kommer du få betala några tior i straffavgift och några tior i ränta, inte mer. Och det kommer ingen slutfaktura på hundratusentals kronor heller.

Antar att du menar att det kommer som restskatt, det gör det inte. Att din morsa fått 30.000:- i restskatt måste bero på andra saker, typ att hon betalat för låg skattesats under ett helt år och fått ökad inkomst eller liknande. Man brukar lämna en skattetabell eller numret på sin skattetabell för att det ska vara rätt. Många lägger till att betala extra skatt varje månad för att vara säkra på att få tillbaka, helst mycket, på skatten istället för att åka på återbetalning av missad skatt, restskatt.

Din tanke att restskatten ligger kvar år för år och aldrig försvinner är fel. När du betalat 655:- året som var så är det borta för alltid. Det ska inte gångras med några övertrasseringar på något kreditkort och ska inte gångras på något annat sätt heller.

Detta blir mer o mer obegripligt, kanske är de meningen att de ska vara det?? Kanske är denna tråd ett stort skämt?

geggam tror ingen fattar nåt av vad du försöker säga här, jag föreslår att du i fortsättningen tar hjälp av någon kunnig som förklarar för dig vad som gäller vid krediter och lån...innan du tar dem!
Vad gäller skatter, ring skatteverket...de kan förklara för dig vad som gäller vid återbetalning av skatt, alternativt titta på din deklaration eller din mammas, där ser du anledningen till varför du måste betala tillbaka!
Om du nu ska be om råd kan det ju vara bra om du läser vad folk skriver till dig & inte fortsätta blanda i hop allt i en enda röra!

Här har du en av bankernas villkor för kreditkort, är väl ungefär lika för alla
http://www.entercard.com/terms-and-conditions/Betal_Kreditkort_MC_8999.pdf
En sån ska du ha fått med när du fick din kredit beviljad, kontakta annars din bank eller sök efter den på nätet...
1. Inga slutfakturor, man betalar ett minimibelopp varje månad på nyttjad kredit, eller hela
2. Aktuell ränta för det belopp du använder
3. vad det kostar att övertrassera krediten
4. vad händer om man inte betalar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp