Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver hjälp av er, kanske är det akut.

Kan ju bero på bristfällig svenska?! Försök ni som t ex läst spanska skriva i ett spanskt låneforum och förklara... inte lätt. Men man kan aldrig vara säker :)

Hej alla... Jag vill verkligen be om ursäkt att ni har missförstått mig och det är mitt fel att varit otydliga pga stress och tankar var utspridda. Helt otydliga. Jag har blivit matad av folk i verklighet angående om ockerränta och e.c.t vilket är ÖVERDRIVET. (Visst skratta åt mig om ni vill....) Men jag är inte ensam om det.

Nu säger jag hur läget är. Det är okej, och har att tacka till Lasseman och Kryss som förklarat hur läget är och mer tydligare. Nu har jag förstått mer.

Moneygo är visst absolut inga problem och amortera till slut som vanligt. T.ex Onea, bidrar är fasiken ockerräntor och jag trodde det gällde andra också. För Onea lurar ju andra för de inte skrev tydligare. t.ex 150% ränta är ju värre. De skrev på 15% istället 150% på prislistan!!!!!! Så ha koll om ni söker lån nästa gång! Eller inte alls. Men jag har blivit klokare på det nu efter läst om och om och om igen. Svårt att förstå kan jag absolut säga men bättre nu. Och panik är mycket mindre än förut. Mår bra ju nu och är inte orolig alls. Har börjat ta grepp att förstså mer och mer om hur system fungerar.

Hur min läget är tydligen, att 2011 och 2012 har jag varje månadsvis tillbaka till ruta 1 efter ha gjort uttaget månadsvis. Men betalade tillbaka ca 400-500 kr i fakturan utan problem pga för övertrassering.. (Alltså 150 kr är minsta belopp men övertrassering ökade upp till 400-500 och jag betalade utan problem). Dock Betal-kreditkort är inte bra lån.

Sen vad jag har förstått att Betal-kreditkort ränta tickar så länge tills jag återbetala klart till betal-kreditkort. Ja, det är bara förvirrande kan jag säga...

Jag har gjort klart med "snöbollar" eller vad det heter. Klara med moneygo. Har bara en betal-kreditkort kvar från 2011 tills nu är en tickande ränta därför jag fick panik. Iallafall nu är jag okej. Bara betala och klart sen får se vad händer sen.

Senast ändrad:
Några som säger om mig, bristfälligt svenska? Nej, jag har dyslexi att uttrycka mig. Vilket att gör det inte svenska korrekt ibland. Men att läsa på är jag bra på, dock ibland för svårt att förstå. Inte heller uttrycka ibland sig tyvärr. heller. Jag är född i Sverige.

Ibland ser ni texten som jag skriver är korrekt, ibland inte eller så. Men oftast inte korrekt pga jag svamlar av orolighet.

Några som säger om mig, bristfälligt svenska? Nej, jag har dyslexi att uttrycka mig. Vilket att gör det inte svenska korrekt ibland. Men att läsa på är jag bra på, dock ibland för svårt att förstå. Inte heller uttrycka ibland sig tyvärr. heller. Jag är född i Sverige.

Ibland ser ni texten som jag skriver är korrekt, ibland inte eller så. Men oftast inte korrekt pga jag svamlar av orolighet.

Det var bra att du förklarade varför det varit lite rörigt det du skriver. Ta det lugnt bara så går det nog bra

Jaha... Jag ska betala 369 438 kr (limit 10 000) betal - kreditkort.... Man betalar ordentligt på månadavis. men räntan tickar ändå och efter år. år, då tickar räntan på räntan...

Ni säger som betalar i förtid och har inga skuld återbetalas? nej, det är lånekostnader som ni ska stå på. Så jag tänker inte ta ännu lån att ersätta lånekostnader. Så jag betalar av i varje månader att göra mig bli av skuld.

Använd inte kreditkort! det är vad jag råder till er.....

Banken och kredigivare visade sig mycket otrevlig när jag ville avsluta kreditkort och förhandla. De la telefonen bara på....

Ni säger kreditkort är bra att ha.... Det visade faktiskt inte sant och ni har inte koll på det. Lånekostnader går inte till skattesverket och så så... Bara de kräver ersättningen efter ni har betalat klart.

Ni säger kreditkort är bra att ha.... Det visade faktiskt inte sant och ni har inte koll på det. Lånekostnader går inte till skattesverket och så så... Bara de kräver ersättningen efter ni har betalat klart.
Har du betalat av allt på ditt kreditkort? Så att du har noll kronor i utnyttjad kredit? I så fall ska du inte behöva betala något, om det inte är så att du betalar för en årsavgift på kortet. Det är en summa som dras en gång per år. Är det den du tänker på?

Eh. Nä. Det stämmer inte den här gången heller. Punkt.

Nu har jag löst det. Pratade med mamma och hon blev lånsmedtagare för över 300 tusen och jag kommer att amortera varje månad till henne.
Kände mycket skam, men nu mår bättre efter löst det.

Inget mer krediter eller lån.

Ijht, Ja, betalat av hela kredit här i månad sen jag ringde till kreditgivare o bank att säga upp kortet. de var helt enkelt otrevlig att göra med tyvärr.

Ja, jag använde kredit var över 6 år och betalat av minsta belopp enligt fakturor. (Misskött kredit i 2011 o 2012 enligt banken o kreditgivare trots jag har betalat ordentligt) tyvärr...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp