Själva försäljningen och efterföljande eventuell avhysning går till på samma sätt som vid en utmätning.Jag slår en signal imorgon!
Och hur funkar en tvångsförsäljning? Får vi bo kvar under tiden? Om vi bestrider kommer sen väl inte ut förrän beslut är faytat
Oavsett vad blir?Och allt tar ett tag oavsett vad det blir?
Det är ju lite enklare om du svarar på de frågor som ställs.Och allt tar ett tag oavsett vad det blir?
I den kommunen jag bor i så behöver man själv hitta en lägenhet som man kan få hyra och då går kommunen in som borgensman. Kommunen hjälper alltså inte till att hitta en lägenhet, det måste personen göra själv. Så länge ni hittar en hyresvärd som är redo att erbjuda er ett hyreskontrakt med kommunen som borgensman så får man hitta en lägenhet varsom bara den är inom samma kommun och att man klarar av att betala hyran själv. Men det är den kommunen jag bor i som ger detta stöd för barnfamiljer med betalningsanmärkningar och/eller skulder hos KFM som är i behov av en bostad.Toppen,tror ni vi har möjlighet att påverka vart vi vill söka lägenhet
har du ens fått något beslut än?Kommer det ut till försäljning innan vi bestrider eller bestrider vi när vi får beslutet
Precis så,har du några tips och råd på vägen?har du ens fått något beslut än?
Är bostadsrätten förverkad?
innan dess kommer det inte bli någon tvångsförsäljning.
det låter ju mer som att dom uppmanar dig att sälja för att du inte klarar av att betala i tid.
Då är du ju i ett betydligt bättre läge.Precis så,har du några tips och råd på vägen?
Både och,jag ska ringa och försöka få dom att förstå och nu förstår vi och håller det vi lovarDå är du ju i ett betydligt bättre läge.
Samtala med både bank och BRF styrelsen, be om ursäkt och visa att du/ni förstår allvaret i situationen och se till att betala dom i tid fortsättningsvis.
Har ni slarvat med betalningarna eller har ni inte haft råd att betala i tid?