Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Banken bostadsrättsföreningen vill sälja vår bostad

Så lägg inte ut till försäljning om ni inte vill sälja. Är det så att dem vill gå vidare med det sen så är det en lång process innan dess ni kommer till att ni behöver flytta men ni är inte där ännu

Jag det har varit en hetsig vecka och någon är det ju som driver detta antingen föreningen eller banken och jag tror mest banken. Och enligt henne va det akut. Vi undersöker vidare

Jag det har varit en hetsig vecka och någon är det ju som driver detta antingen föreningen eller banken och jag tror mest banken. Och enligt henne va det akut. Vi undersöker vidare
Vad är det för bank? Låter helt oseriöst om det är som du förklarar och isåfall borde hon på banken anmälas

Fast skrev du inte för ett par dagar sedan att ni inte är efter med hyran ? Men betalde december hyran för nån dag sedan ? Nästan 2,5 vecka sen ju

Fast skrev du inte för ett par dagar sedan att ni inte är efter med hyran ? Men betalde december hyran för nån dag sedan ? Nästan 2,5 vecka sen ju
Det här verkar väldigt rörigt och konstigt!
Vi verkar inte få all/ rätt information.

Rent krasst kanske en försäljning är nödvändig för att komma på fötter, men då bör ni ju ha fixat ett annat boende innan ni skriver på ett kontrakt. Att lägga ut en annons kan man ju alltid göra, man förbinder sig ju inte att sälja och man behöver inte sälja om man inte får rätt pris eller rätt köpare ( men kolla hur avtalet med mäklaren ser ut innan ni lägger ut till försäljning). Det blir ju svårare om det blir tvångsförsäljning.

Tror det underlättar om ts försöker fokusera på frågor som ställs och svarar på det och inte annat.

Förstår läget som att föreningen genom förvaltaren larmat om obetalda avgifter till panthavare. Panthavare, alltså banken väljer då att börja processen att realisera sin pant. Ska dom göra det med tvång behöver dom säga upp lånet och få det till kfm som får utmäta för den skulden.

Ja det blev ett rörigt inlägg efter mötet på banken där vi fick till oss att vi måste sälja direkt. Betalat sent några gånger. Vi skulle såklart ha frågat då vem hon pratat med men förmodligen föreningen. Och igår ringde vi förvaltaren för att tala om att den sena hyran va på väg och hon vi pratade med visste ingenting.
Så föreningen måste ha kontaktat banken men inte förvaltaren. Men bör inte förvaltaren ha koll som sköter det ekonomiska?

Men för att förtydliga då
Du skrev bland annat i ett tidigt inlägg "Inget som är obetalt men betalat för sent."
Men det du menade med "inget som är obetalt" var då att du inte hade betalat avgiften till föreningen som skulle varit betald 31 december?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp