Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken bostadsrättsföreningen vill sälja vår bostad

Vi va till banken i måndags träffade en kvinna som ville att vi skulle komma dit. Och hon sa att ni är sena med betalningar framförallt till Riksbyggen så de vill att ni säljer. Kf hade hon ingen koll på utan det sa vi.
Hon bokade in en mäklare som va här i torsdags och hon sa att vi vill att ni lägger ut det närmsta veckorna.
Vi lyssnar såklart men vill kolla upp allt ordentligt. I torsdags ringde hon igen och sa att nu skickas snart bostaden till kf för det saknas hyra. Hyran för december drogs igår och vi ringde då Riksbyggen för att tala om att hyran är på väg och kolla läget och de hade ingen aning. Där är vi nu.
Så då gissar vi att föreningen har tagit kontakt med banken,men känner oss fundersamma över att Riksbyggen som sköter allt ekologiskt inte hade någon aning.
Vi har mailat föreningen men inget svar än
”Hyran” i en brf är en avgift. Och man betalar i förskott. Så om avgiften för december ( borde ha förfallit 30 november) drogs nu är den ju i allra högsta grad försenad. Har avgiften för januari (förfallen 31 december) betalats?

”Hyran” i en brf är en avgift. Och man betalar i förskott. Så om avgiften för december ( borde ha förfallit 30 november) drogs nu är den ju i allra högsta grad försenad. Har avgiften för januari (förfallen 31 december) betalats?
Ja dom är betalda!

Hyra och lån i fas från 31/1 och framöver. Varit sen med banklån men banken hänvisade till att Riksbyggen vill att vi säljer och Riksbyggen visste inget och de borde ha koll kan jag tycka.
Rörig vecka och en himla stress men jag hoppas det ordnar sig.

Hyra och lån i fas från 31/1 och framöver. Varit sen med banklån men banken hänvisade till att Riksbyggen vill att vi säljer och Riksbyggen visste inget och de borde ha koll kan jag tycka.
Rörig vecka och en himla stress men jag hoppas det ordnar sig.
Vilket som så är det inget som säger att ni behöver sälja nu. Så länge allt betalas i tid nu har jag väldigt svårt att se att någon går vidare med det också

Vilket som så är det inget som säger att ni behöver sälja nu. Så länge allt betalas i tid nu har jag väldigt svårt att se att någon går vidare med det också
Det hoppas vi,men tror ni att föreningen kontaktat banken utan att Riksbyggen vet? Jag fattar om banken hör av sig men de kan ju inte skylla på Riksbyggen som inte vet då skulle de vara banken själva som regerat men så var det ju inte. Om det är banken som dragit igång och far med osanningar så tänker vi påtala det.

Är det någon i föreningen som vill åt er bostad, kanske någon släkting som de hoppas kan få köpa billigt.
Välj inte någon mäklare som de anvisat för värdering utan välj en egen.
Förening kan inte bara uppmana er att sölja, inte Riksbyggen eller banken heller.
Banken måste skriftligen säga upp ert bolån, föreningen eller Riksbyggen måste också skriftligen säga upp er.
Men jag får uppfattningen att ni ännu inte betalat alla förfallna avgifter och lån och då finns det ju risk att det sker vilken dag som helst, vem vet om det inte redan ligger i brevbärarens väska på väg till er.
Dessutom om ni skulle sägas upp så måste de också meddela kommunen (typ soc) om det.

En förfallen (31/12) lånefaktura nu som betalas på torsdag sen inget mer och i tid från 31/1. Kan föreningen skicka en skrivelse om uppsägning utan att förvaltaren vet ? Och kan Riksbyggen vara tyst om det när vi frågade igår?

Men då ligger ni ju efter ändå? Har ju sagt hela tiden att ni är i fas med allt igen så är ju inte samma läge då ifall ni nu är efter.
Betala det ni ska och sen behöver ni inte göra mkt mer egentligen, ska ni flytta måste det komma skriftligt, att dem tycker det spelar ingen roll som sagt. Men eftersom ni ligger efter än då så kan ju det komma vilken dag som

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp