Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Har skrivit ut här förut om dom.
Fick 50 000 kr beviljat med 22% ränta. Om jag följer låneavtalen så har jag amorterat bort 600 kr i maj 2019. Amorteringen syns ingentnin

Vi som lånat där vet hur korkad man var som ens tog ett lån av dom :-(

Ja, dom beviljar lätt. Vill man lösa en akut situation på en större summa så är dom bra. Men dom hjälper en inte att bli skuldfri.

Jag har 1000 kr i månaden 15 år på en lånesumma på 50 000 kr. År 14-15 amorteras över 10 000 kr.

Då fattar ni vilket avfal man har gått med på. Men betalar in lånet i april seb

Hutlöst på alla sätt! BN är en uppenbar nischbank som vänder sig till människor som har svårt att få lån någon annanstans och som egentligen skiter i/inte väljer att se de makalöst dåliga förutsättningar som lånen oftast medför. På många sätt är BN ett lika dåligt alternativ till långivare som ockrarna på Vivus. När mina förusättningar förbättrats kommer jag ansöka om ett samlingslån och BN kommer ryka all världens väg...

Televinken

Jag har, trots att de har dåliga villkor, svårt att känna annat än tacksamhet till Bank Norwegian. De var de enda som gav mig ett större samlingslån när jag hade ett dussintal mindre lån och krediter och som möjliggjorde att jag idag endast har ett större blancolån till bra villkor hos SEB. Att bara ha ett stort lån hos en långivare är mumma för UC och plötsligt blir man intressant för andra långivare och kan lätt byta ut det mot en vettigare aktör efter några månader. Så är man i den situationen är BN guld. De kan helt enkelt vara den enda vägen ur ett träsk av värdelösa smålån och krediter.

Däremot rekommenderar jag ju ingen att ta ett lån hos dem om man redan har en massa lån och inte tänker samla. I det läget är de knappast bättre än andra snabblåneaktörer.

Räntan är ju individuell från 6,99% till 24,99%.
Balanzia har 5,75 % till 19,75 %
Vidriga NystartFInans 12,9% till 29.99%

Så dom ligger ju i paritet med ganska många andra "högrisk" bolag.
Det som skiljer Norwegian ifrån dom andra är dock att dom inte tillåter anmärkning...

Jag är lite nyfiken på en annan sak gällande Norwegian, någon som fått beviljat mer än 300K där? Eller sökt ens?

Jag är lite nyfiken på en annan sak gällande Norwegian, någon som fått beviljat mer än 300K där? Eller sökt ens?

Inte 300, men sökte 260, erbjöds 280, tackade ja till 270... I februari 2015: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/strategier-för-ett-samlingslån.3429/page-4#post-34699

Som en parentes kan nämnas att jag löste ut det två månader senare (sedan jag sökt och fått ett medlemslån hos SEB), då hade de 270 vuxit till 272 efter två inbetalningar.

Intressant.
Vilka förutsättningar hade du Turn?

Intressant för övrigt att läsa sin egen tråd tre år senare. Då hade jag 315 i skulder hos spridda långivare och kreditkort och fick kämpa varje månad för att få det att gå ihop. Idag har jag över en miljon (320k i blanco, 90k i billån och 600k i bolån) i sammanlagda skulder men har det mycket bättre ställt. Det är en märklig värld vi lever i.

Intressant.
Vilken ränta var det?

Hej @turnaround

Vi tackar för din ansökan och har glädjen att ge dig följande låneerbjudande:

Lånebelopp: kr 260 000 Nominell ränta: 13,24%
Kredittid: 10 år Effektiv ränta: 14,16%
Terminbelopp ca: kr 3 891 Avisering: kr 19
Förfallodag: 28. varje månad Uppläggning: kr 399
Innan vi kan betala ut ditt lån, behöver du:

• Signera låneavtalet elektroniskt med BankID/e-legitimation. Detta gör du på Min sida.
  • Ange till vilket konto lånet ska utbetalas, eller vilka lån du önskar att vi ska lösa in. Detta gör du enklast på Min sida
Låneerbjudandet förutsätter att du är färdig med ovan punkter senast 30 dagar efter att du inkommit med din ansökan.

Tack för att du har valt Bank Norwegian!

Med vänliga hälsningar
Bank Norwegian

Lånerbjudandet är under förutsättning av att de angivna uppgifterna är korrekta. Om det under behandlingen av låneansökan framkommer nya uppgifter som skulle ha påverkat vår kreditbedöming, förbehåller vi oss rätten till att bedöma ärendet på nytt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp