Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian, privatlån!

När ni skriver att man signerar med Bank-ID - vet ni om det funkar med mobilt Bank-ID eller är det bara vanligt Bank-ID?

(Såg nu att svaret på min fråga fanns på hemsida - att man kan signera med mobilt Bank-ID)

Go'morron! Jag vet att denna tråd börjar bli "gammal" nu, men är det någon här ute som NYLIGEN har blivit beviljad ett större lån hos Bank Norwegian? Har nämligen läst på ett antal ställen att det nu skall vara svårare att bli beviljad lån hos dom...
Funderar nämligen själv på att ansöka om ett större "samlingslån"...

Vad läste du det?.Nja jag tror inte det är så mycket svårare nu än vad det har varit innan.Jag ökade upp mitt lån,det var inga som helst problem,men dom kanske har gjort förändringar nyligen i så fall.

Senast ändrad:
Jag läste det bland annat hos "Sverigekredit" som jämför de olika bankerna... Färre har blivit beviljade under november & december...
När ansökte Du och hur mycket blev Du beviljad (om man får lov att fråga...)

Jag hade 20000 innan och ökade upp det med 15000.Detta var nu i "November".Nu ska man också ta med i beräkningen att det tar en ny "UC" igen,så det är kanske där man har blivit hårdare med vad man få ut eller ser på dom nya kreditupplysningarna.

Jag tog ett stort lån hos BN den 29/11. Gick hur bra som helst.

Snorpan, får man lov att fråga hur dina förutsättningar såg ut, dvs din inkomst, underskott samt kreditscore? Varför jag undrar är för att jag själv funderar på att ansöka...

Snorpan, får man lov att fråga hur dina förutsättningar såg ut, dvs din inkomst, underskott samt kreditscore? Varför jag undrar är för att jag själv funderar på att ansöka...

Ca 500000kr inkomst
170000 underskott
UC bra 3.9%
Skulder 280 blanko
45 000krediter
125000 avbetalning..

Tack för infon...
Själv förstår jag ingenting av mina förutsättningar... Jag hade upp till förra veckan TVÅ betalningsanmärkningar, då försvann den ena & den sista försvinner nu i början av januari.
Precis innan den betalningsanmärkningen försvann i förra veckan hade jag 1,9% riskscore, dvs BRA, hos UC, men när denna nästsista betalningsanmärkning försvann, så seglade min riskscore upp till 5,1%, mindre bra!
Nu försvinner min sista betalningsanmärkning om ca 3 veckor & nu är jag livrädd för vad som skall hända med min riskscore... Kommer den öka ytterligare? Jag som tog för givet att det skulle vara tvärtom....
Mina inkomst: 430tkr, underskott 26tkr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp