Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Börjar löneutmätningen innan jag får svar på min skuldsanering?

Men jag skriver om kontant betalning, inte kredit. Jag, eller vem som helst kan ju köpa en mobil var som helst, privat, begagnad, ny, hos 3, hos Telia eller var man vill. Betalar du kontant gör de väl ändå inte kreditupplysning på dig? Ditt bolag du har abbonemang hos, vet ju inte ens om, att du, som exempelvis, köpt grannens nya telefon eller handlat på 3 fast du har abbonemang hos Telia etc. Helt annan sak om krediter och avbetalningar är inblandade i det hela.
Är väl självklart att dem pratar om mobil på kredit/abonemang och inte kontant

Är väl självklart att dem pratar om mobil på kredit/abonemang och inte kontant
Ja, jag märker ju det. Men diskussionen startade ju med att jag ville köpa en telefon kontant och helt plötsligt skriver folk att man inte kan det utan kreditupplysning, delbetalning på lånad kredit, byta abbonemang etc. Jag ville bara förtydliga, så det blir rätt och att vi skriver och menar samma sak.

Ja, jag märker ju det. Men diskussionen startade ju med att jag ville köpa en telefon kontant och helt plötsligt skriver folk att man inte kan det utan kreditupplysning, delbetalning på lånad kredit, byta abbonemang etc. Jag ville bara förtydliga, så det blir rätt och att vi skriver och menar samma sak.
Ja men självklart kan du köpa kontant utan kreditupplysning.

Hej
En fråga
Löneutmätning el skuldsanering?
Om jag har en stor skuld och får skuldsanering.
Får jag 3 år betalplan, behöver jag betala de resterande 2 år? Har jag full lön de resterande 2 åren.
Efter 5 år fri och pricken är borta?

Om jag får ett arv el ngn hjälper mig att betala min skuld, vad betalar jag då? Hela skulden el det som gavs i betalplanen?

Betalplanen kan vara lägre än skulden?
Vill borgenärer ha in allt om man får ihop pengar?
Om jag har en skuld på 700 000 och en betalplan på 5 år, ngn hjälper mig att betala 500 000 som betalplanen? Måste jag betala mer sen.

Svårt att förklara.
Vad är bäst löneutmätning el skuldsanering?
Om jag råkar få in mer pengar?

Hej
En fråga
Löneutmätning el skuldsanering?
Om jag har en stor skuld och får skuldsanering.
Får jag 3 år betalplan, behöver jag betala de resterande 2 år? Har jag full lön de resterande 2 åren.
Efter 5 år fri och pricken är borta?

Om jag får ett arv el ngn hjälper mig att betala min skuld, vad betalar jag då? Hela skulden el det som gavs i betalplanen?

Betalplanen kan vara lägre än skulden?
Vill borgenärer ha in allt om man får ihop pengar?
Om jag har en skuld på 700 000 och en betalplan på 5 år, ngn hjälper mig att betala 500 000 som betalplanen? Måste jag betala mer sen.

Svårt att förklara.
Vad är bäst löneutmätning el skuldsanering?
Om jag råkar få in mer pengar?
Betalplan är oftast 5 år men kan vara kortare med beroende på omständigheterna.
Får du på 3 år så ja då får du behålla all lön sista 2 åren men ökar din inkomst måste du ompröva.
Får du ett arv så skickar du in en omprövning då säger dem hur mkt du ska betala in om du ska göra det.
Total beloppet för en sanering är alltid lägre än vad skulderna är annars är det inte så stor mening att ha det..
Du kan inte förbetala på din betalplan med typ 500.000 får du tag på dem pengarna får du säkert betala in dem som en summa men sen kommer du få fortsätta betala som vanligt.
Du kan ju under en sanering betala av dina skulder men då måste du betala av allt till alla isåfall men tror ändå pricken är kvar i 5 år.
Vad som är bäst beror ju på ens förutsättningar, hur snabbt man kan bli skuldfri med löneutmätning men vilket som är ju skuldsanering inget man väljer att ta det är ju ngt man får isåfall.

Tack, kanske bäst en tid m löneutmätning om man nu skulle få in ngn extra inkomst och betala av lånet. Vill ju inte behöva betala in mer om jag får skuldsanering med ev extra pengar.
Fast i 5 år. Och får ev inte tjäna mer.
Hm.
Frågan är eg vilket som går snabbast att bli av med skulden.

Sen anmärkning med löneutmätning är 3 år?
Kortare än 5 som kan vara bra, betr köpa ny mobil.
Dessutom är Sveriges ekonomi hemsk och ha skuldsanering m fast belopp och sedan höjs mat, el etc upp då har man mindre att leva av, eller.

Knepigt

Tack, kanske bäst en tid m löneutmätning om man nu skulle få in ngn extra inkomst och betala av lånet. Vill ju inte behöva betala in mer om jag får skuldsanering med ev extra pengar.
Hm.

Dessutom är Sveriges ekonomi hemsk och ha skuldsanering m fast belopp och sedan höjs mat, el etc upp då har man mindre att leva av, eller.

Knepigt
Hur mkt extra pengar tror du du ska få in?
Tror det är att man inte ska kunna betala sina skulder på 10-15 år annars är det inte direkt aktuellt då kommer man säkert få avslag.
Det är inte så lätt att få skuldsanering, du får det nästan som att låta som att det är ngt du kan välja..
Man får behålla buffert pengar med saneringen plus 2 betalfria månader varje år så du får betydligt mer på det visset än vid löneutmätning

Hm.

Knepigt

Löneutmätning fortsätter så länge du har skulder hos kfm.

Okej..skummat igenom alla trådar nu om löneutmätning!! Lite inne med undrar i detta ämnet..jag o partnern har bestämt att jag släpper alla lån mu...betalar inget alls. Hur gör man då? Ska man spara en buffert av lönen nu..kommer ju ha en del över eftersom jah inte ska betala något. Ska jag föra över pengarna till partnerns konto eller ser någon och undrar då vart min lön tagit vägen? Kommer ju spara en del nu i väntan på utmätning. Eller kollar dom upp ens sparkapital??

Okej..skummat igenom alla trådar nu om löneutmätning!! Lite inne med undrar i detta ämnet..jag o partnern har bestämt att jag släpper alla lån mu...betalar inget alls. Hur gör man då? Ska man spara en buffert av lönen nu..kommer ju ha en del över eftersom jah inte ska betala något. Ska jag föra över pengarna till partnerns konto eller ser någon och undrar då vart min lön tagit vägen? Kommer ju spara en del nu i väntan på utmätning. Eller kollar dom upp ens sparkapital??
Säkrast är att ta ut det i kontanter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp