Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Börjar löneutmätningen innan jag får svar på min skuldsanering?

Jag är ju precis i början nu, har inte något sparat än alls. Min tanke är dock att ta ut pengar och gömma i madrassen ( typ 10 00 till ofursedda utgifter). Att byta ut telefonen, från delbetalning till att köpa kontant för att få ner månadskostnad och vara uppdaterad så jag inte behöver byta på 5-6 år. Eventuellt köpa ny säng, då den jag har är 10 år gammal och nerluggen, köpa på mig tvättmedel, pasta,nudlar, konserver, schampo mm som håller länge för att slippa kostnad per månad när man har lite att leva på sen. Köpa en bra vinterjacka, skor etc som du inte kommer ha råd med sen. Gå en sista gång till frissan, lite strumpor, trosor, bh mm. Listan kan göras lång, men du förstår tänket tror jag :)
Jag förstår ❤️
När släppte du allt?
Jag släppte förra månaden. Kommer mycket påminnelser nu.
Vissa tillåter byte av telefon när man har abonnemang. Tror de gör en individuell bedömning.

Jag förstår ❤️
När släppte du allt?
Jag släppte förra månaden. Kommer mycket påminnelser nu.
Vissa tillåter byte av telefon när man har abonnemang. Tror de gör en individuell bedömning.
Jag har släppt två st i månadsskifte aug/sep nu, men släpper allt/resten i nästa månadsskifte. Jag har abonnemang på telefonen som sedan länge är betald. Jag tänker därför köpa en ny telefon kontant och ha kvar samma abonnemang som idag. Menar du att man inte "får" det?

Jag har släppt två st i månadsskifte aug/sep nu, men släpper allt/resten i nästa månadsskifte. Jag har abonnemang på telefonen som sedan länge är betald. Jag tänker därför köpa en ny telefon kontant och ha kvar samma abonnemang som idag. Menar du att man inte "får" det?
Det får du så länge du sköter dina betalningar på abonnemanget.

Jag hade inga problem byta till nyare telefon under min sanering. Skötte alla betalningar på abonnemanget både före o efter.

Jag hade inga problem byta till nyare telefon under min sanering. Skötte alla betalningar på abonnemanget både före o efter.
Jag har inte kunnat byta till ny telefon trots att jag aldrig haft någon skuld till mitt telebolag. De tar en kreditupplysning.

Jag har inte kunnat byta till ny telefon trots att jag aldrig haft någon skuld till mitt telebolag. De tar en kreditupplysning.
Nu kanske det skiljer från bolag till bolag, men naturligtvis måste du kunna köpa en telefon kontant utan kreditupplysning? Det är ju skillnad på kontant betalning och att BYTA telefon i samma bolag och ha den på avbetalning. Har man dessutom abbonemang sen innan ( och skött betalningen) och använder samma abbonemang till den nya telefonen, så borde de inte göra en ny kreditupplysning? Du tar ju bara hem den nyköpta telefonen från affären ( eller om du köper privat) och sätter i ditt gamla SIM- kort. Telefonbolaget tror jag inte ens ser att du byter telefon på detta sätt.Eller missar jag något?

Nu kanske det skiljer från bolag till bolag, men naturligtvis måste du kunna köpa en telefon kontant utan kreditupplysning? Det är ju skillnad på kontant betalning och att BYTA telefon i samma bolag och ha den på avbetalning. Har man dessutom abbonemang sen innan ( och skött betalningen) och använder samma abbonemang till den nya telefonen, så borde de inte göra en ny kreditupplysning? Du tar ju bara hem den nyköpta telefonen från affären ( eller om du köper privat) och sätter i ditt gamla SIM- kort. Telefonbolaget tror jag inte ens ser att du byter telefon på detta sätt.Eller missar jag något?

Telia tar kreditupplysning om man handlar för mer än man har kredit till, men även om man då är skuldsatt över öronen så får man behålla sin befintliga kreditlina förutsatt att man sköter inbetalningarna.

Klart man kan köpa vilken mobil man vill kontant

Jag menade ny telefon på avbetalning när den andra var avbetald dvs förlänga planen.

Telia tar kreditupplysning om man handlar för mer än man har kredit till, men även om man då är skuldsatt över öronen så får man behålla sin befintliga kreditlina förutsatt att man sköter inbetalningarna.
Men jag skriver om kontant betalning, inte kredit. Jag, eller vem som helst kan ju köpa en mobil var som helst, privat, begagnad, ny, hos 3, hos Telia eller var man vill. Betalar du kontant gör de väl ändå inte kreditupplysning på dig? Ditt bolag du har abbonemang hos, vet ju inte ens om, att du, som exempelvis, köpt grannens nya telefon eller handlat på 3 fast du har abbonemang hos Telia etc. Helt annan sak om krediter och avbetalningar är inblandade i det hela.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp