Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Tror du det?! Att de kommer komma? För att jag har löneutmätning är inga bekymmer så men vill inte han ska drabbas av det för han har tagit över sin familje gård. Det står som en gåva från hans pappa i papperena vet jag!
Ok, får försöka ta mig mod till och göra slut med honom om det är så att gården utmätas. Vet inte hur jag ska berätta för barnen att vi ska flytta där ifrån igen isåfall då de är överlyckliga att vi flyttar tillbaka precis
Herregud @Elsin detta var ju aktuellt innan du flyttade att det kunde hända.

Du måste uppge sambons inkomst vid löneutmätning och vid en ny ansökan om skuldsanering så det blir svårt att undanhålla honom plus att det inte är så snällt att ni flyttar ihop du har löneutmätning och hans egendom kan hänga löst
Detta diskuterades ju förra vändan också allt det här med kvitto och att kunna visa vem som äger vad.
Nä, jag vet! Hatar att man inte ens kan bli sambo igen och barnen inte kan få ha sina föräldrar ihop. Hatar mig själv för de något grymt! H

Herregud @Elsin detta var ju aktuellt innan du flyttade att det kunde hända.
Jo! Men alla säger så olika. Jag äger inget där och kf får inte ta något som inte är mitt. Jag vet inte ska ringa kf sen och rådfråga om det går att skriva något avtal som man gör med gifta att jag inte äger något på gården osv.

Jag tycker helt ärligt att du tappat greppet och att du inte är redo för en skuldsanering.
Du bör inte bli sambo igen utan ta tag i ditt liv och dina skulder utan att blanda in någon annan. Släpp lånen och ha utmätning en period och bo själv.
Jag förstår att du är stressad men försök att tänk rationellt.
Ok! Försöker ta tag i det och har inga problem med utmätning då jag vill lägga 8000 extra varje månad. Det stora hela är att jag inte vill ha något besök.

Ok! Försöker ta tag i det och har inga problem med utmätning då jag vill lägga 8000 extra varje månad. Det stora hela är att jag inte vill ha något besök.
Men du skulle betala till saneringen hur mycket varje månad? Du får ju inte mer pengar över nu som sambo väl?

Jag är också lite nyfiken på vad det stod i avslaget och varför du inte väljer att överklaga?

Jobbar en hel månad får jag ut 28 tusen plus två tusen i barnbidrag, fasta kostnader är 12500

Jag är också lite nyfiken på vad det stod i avslaget och varför du inte väljer att överklaga?
Kronofogdens bedömning
Du har inte betalat enligt beslutet att inleda skuldsanering. Kronofogden bedömer att den uteblivna betalningen inte är ursäktlig.
Du har inte gjort vad som kan förväntas av dig eftersom du inte har följt det som bestämdes vid inledandet. Detta talar starkt emot en skuldsanering för dig.
Vi har gjort en helhetsbedömning av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp