Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Nej nej, inga lån. Jag har köpt bilen för 8 år sen men skrev den på mamma för bilen för försäkring var billigare när hon stog på den.
ja, lite stressad men inte just för löneutmätning utan för hem besök. Har jag löneutmätning så kommer jag lägga 8 extra varje månad utöver de 8000 som de drar. Satsar på att skicka in en ny ikväll
Det är fint att du vill lägga in extra. Men varför, egentligen? Hade du fått avslag pga att du inte försökt tillräckligt hade jag fattat resonemanget, men är planen sanering på sikt hade jag definitivt inte gjort något på sidan om utan låtit processen ha sin gilla gång och bädda för en hållbar tillvaro under tiden.
Tror det bara kan krångla till det för dig att du gör det, dels att gynna någon borgenär framför en annan, dels att argumentet att du trots allt betalat mer av förbehållet inte kommer hålla, då kan ju beslutets uppgiftsunderlag ifrågasättas och din trovärdighet på sikt. Man kanske även anser att all din systematiska övertid ska bakas in i beslutet och förväntas pytsa in säg 20 000:- i en ev sanering, även om det innebär sysselsättning över 100% vilket inte heller känns hållbart. Och om något nytt händer med vabb, din bil, boende så har du inget undanlagt och är tillbaka på ruta noll. Var lite smart här nu och lägg ner prestigen är mitt råd, men jag kanske är åt det bekväma hållet :D

Det är fint att du vill lägga in extra. Men varför, egentligen? Hade du fått avslag pga att du inte försökt tillräckligt hade jag fattat resonemanget, men är planen sanering på sikt hade jag definitivt inte gjort något på sidan om utan låtit processen ha sin gilla gång och bädda för en hållbar tillvaro under tiden.
Tror det bara kan krångla till det för dig att du gör det, dels att gynna någon borgenär framför en annan, dels att argumentet att du trots allt betalat mer av förbehållet inte kommer hålla, då kan ju beslutets uppgiftsunderlag ifrågasättas och din trovärdighet på sikt. Man kanske även anser att all din systematiska övertid ska bakas in i beslutet och förväntas pytsa in säg 20 000:- i en ev sanering, även om det innebär sysselsättning över 100% vilket inte heller känns hållbart. Och om något nytt händer med vabb, din bil, boende så har du inget undanlagt och är tillbaka på ruta noll. Var lite smart här nu och lägg ner prestigen är mitt råd, men jag kanske är åt det bekväma hållet :D
Jo, förstår hur du tänker. Tänker söka en gång till får jag inte inledande så vill jag inte bara skulder ska ligga och växa då jag verkligen vill bli skuldfri någongång och tänker att de borde vara bra att betala in och plocka kanske en skuld varje månad om jag inte får skuldsanering. Inom 10 år vill jag verkligen inte ha några skulder, helst tidigare men de går ju bara drömma. Kommer försöka lägga undan 2000kr varje månad minst 1000kr! Och ta ut dom då så jag har dom hemma ifall något oförutsett händer.

Ang boendet, är det inte högt värderat borde det vara lugnt oavsett, här kanske någon annan får inflika med mer kunskap. Annars borde väl ett samboavtal kunna upprättas vid typ familjerätten om du är nyinflyttad, det hade jag gjort oavsett om han anses äga allt, kraschar relationen står jag ju på gatan eller om elkostnaden skjuter i höjden och snubben kräver mig på betalning, då gäller nog inte argumentet ”vi har vår boende/mat-deal” i en tvist.

Jo, förstår hur du tänker. Tänker söka en gång till får jag inte inledande så vill jag inte bara skulder ska ligga och växa då jag verkligen vill bli skuldfri någongång och tänker att de borde vara bra att betala in och plocka kanske en skuld varje månad om jag inte får skuldsanering. Inom 10 år vill jag verkligen inte ha några skulder, helst tidigare men de går ju bara drömma. Kommer försöka lägga undan 2000kr varje månad minst 1000kr! Och ta ut dom då så jag har dom hemma ifall något oförutsett händer.
Ja alltså följer du mitt råd borde du ha 50-70 tkr i buffert innan ev beslut fattas om du släpper allt. Bara drygt om du hunnit beta av ”för mycket” så du inte längre anses insolvent, bättre då att låta skuldberget växa, särskilt om du har ett tio års perspektiv.
Det brast ju pga missad betalning, inte att de inte ansåg dig tillräckligt kvalificerad, så du har ju halva inne så att säga :D

Ang boendet, är det inte högt värderat borde det vara lugnt oavsett, här kanske någon annan får inflika med mer kunskap. Annars borde väl ett samboavtal kunna upprättas vid typ familjerätten om du är nyinflyttad, det hade jag gjort oavsett om han anses äga allt, kraschar relationen står jag ju på gatan eller om elkostnaden skjuter i höjden och snubben kräver mig på betalning, då gäller nog inte argumentet ”vi har vår boende/mat-deal” i en tvist.
Det är en skogsgård, han köpte den för 7 milijoner men är värderat mkt högre är hans familje gård så han köpte den av sin pappa för något år sen. Ja, alltså jag har redan skulder som ligger hos kf 5 som ligger på skuldsaldo som jag antar är verkställda

Det är en skogsgård, han köpte den för 7 milijoner men är värderat mkt högre är hans familje gård så han köpte den av sin pappa för något år sen. Ja, alltså jag har redan skulder som ligger hos kf 5 som ligger på skuldsaldo som jag antar är verkställda
Stämmer det att din sambo inte vet om din ekonomiska situation?

Läst igenom tråden och låter ju rätt omständigt alltihop, minns tankevurpan för några mån sedan om underhållet, när det flaggades för att exakt det här kunde hända.
Låter som en helt ny ansökan är lättare än att hålla på och överklaga, hade jag varit dig hade jag skitit i att betala rubbet. Jag hade inte varit bekväm med att leva med någon ”det inte går att prata pengar med”, även som tidigare orsak till uppbrott, och ha en deal med gratis boende mot mat eller vad det var - framför allt hade jag inte presenterat det i min ansökan öht. Jag hade sökt och uppgett den faktiska boendekostnaden och kollat schablonbeloppet, uppgett delad/gemensam vårdnad oavsett verklighet, sett till att jag kan klara mig solo om snubben är lite svajig framför allt.
Jag menar, får du inledande igen och plötsligt måste flytta och öka boendekostnaden med 4 mån väntetid på omprövning blir det ju med stor sannolikhet samma karusell igen?

Jag hade även släppt allt, sparat som fan fram till ev utmätning än att hålla på och krångla med ränteuträkningar, betalplaner osv och jobba över en massa för ingenting medan barnen är små (läste nåt om dagis?). Skulderna är för stora och kul med sjukskrivning pga utmattning om nåt år. Uppenbarligen anses du inledningsvis insolvent.
Blir det avslag på nya ansökan hade jag väntat ett år, skulderna borde då ha vuxit ännu mer och hoppats på bättre utfall.
Håller med har varit för många turer för att detta ska bli bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp