- Meddelanden
- 962
- Mottagna reaktioner
- 530
- Poäng
- 577
Det är fint att du vill lägga in extra. Men varför, egentligen? Hade du fått avslag pga att du inte försökt tillräckligt hade jag fattat resonemanget, men är planen sanering på sikt hade jag definitivt inte gjort något på sidan om utan låtit processen ha sin gilla gång och bädda för en hållbar tillvaro under tiden.Nej nej, inga lån. Jag har köpt bilen för 8 år sen men skrev den på mamma för bilen för försäkring var billigare när hon stog på den.
ja, lite stressad men inte just för löneutmätning utan för hem besök. Har jag löneutmätning så kommer jag lägga 8 extra varje månad utöver de 8000 som de drar. Satsar på att skicka in en ny ikväll
Tror det bara kan krångla till det för dig att du gör det, dels att gynna någon borgenär framför en annan, dels att argumentet att du trots allt betalat mer av förbehållet inte kommer hålla, då kan ju beslutets uppgiftsunderlag ifrågasättas och din trovärdighet på sikt. Man kanske även anser att all din systematiska övertid ska bakas in i beslutet och förväntas pytsa in säg 20 000:- i en ev sanering, även om det innebär sysselsättning över 100% vilket inte heller känns hållbart. Och om något nytt händer med vabb, din bil, boende så har du inget undanlagt och är tillbaka på ruta noll. Var lite smart här nu och lägg ner prestigen är mitt råd, men jag kanske är åt det bekväma hållet