Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Varför ska du betala för skatt och försäkring för någon annans bil?

Eller är den skenförsäkrad?
Det är egentligen skitsamma, skatt och försäkring för bil får dy inte behålla något extra för ändå, man får 18.50 per mil för att ta sig till och från jobbet.
För bilen står på min mamma då försäkringen blev 1500kr billigare när hon stog på den derför lät vi henne stå på den när jag köpte den för 9 år sen

Läst igenom tråden och låter ju rätt omständigt alltihop, minns tankevurpan för några mån sedan om underhållet, när det flaggades för att exakt det här kunde hända.
Låter som en helt ny ansökan är lättare än att hålla på och överklaga, hade jag varit dig hade jag skitit i att betala rubbet. Jag hade inte varit bekväm med att leva med någon ”det inte går att prata pengar med”, även som tidigare orsak till uppbrott, och ha en deal med gratis boende mot mat eller vad det var - framför allt hade jag inte presenterat det i min ansökan öht. Jag hade sökt och uppgett den faktiska boendekostnaden och kollat schablonbeloppet, uppgett delad/gemensam vårdnad oavsett verklighet, sett till att jag kan klara mig solo om snubben är lite svajig framför allt.
Jag menar, får du inledande igen och plötsligt måste flytta och öka boendekostnaden med 4 mån väntetid på omprövning blir det ju med stor sannolikhet samma karusell igen?

Jag hade även släppt allt, sparat som fan fram till ev utmätning än att hålla på och krångla med ränteuträkningar, betalplaner osv och jobba över en massa för ingenting medan barnen är små (läste nåt om dagis?). Skulderna är för stora och kul med sjukskrivning pga utmattning om nåt år. Uppenbarligen anses du inledningsvis insolvent.
Blir det avslag på nya ansökan hade jag väntat ett år, skulderna borde då ha vuxit ännu mer och hoppats på bättre utfall.
Ja! Givetvis så skriver jag vad de kostar för hans lån så tänkte jag, tror han ger nio varje månad. Det sjuka är så att jag är inte nojjig för själva löneutmätning de kommer kunna dra 8500 ca fast de drar dom kommer jag ändå ha 8-10 över varje månad som jag tänker lägga extra då jag vill bli skuldfri. Det jag är mest nojjig över att de ska bli hembesök pga av att sambon äger en gård, där är min största rädsla. Löneutmätning kan jag ta. Men det är m d hembesök som får mig sömnlös

Ja! Givetvis så skriver jag vad de kostar för hans lån så tänkte jag, tror han ger nio varje månad. Det sjuka är så att jag är inte nojjig för själva löneutmätning de kommer kunna dra 8500 ca fast de drar dom kommer jag ändå ha 8-10 över varje månad som jag tänker lägga extra då jag vill bli skuldfri. Det jag är mest nojjig över att de ska bli hembesök pga av att sambon äger en gård, där är min största rädsla. Löneutmätning kan jag ta. Men det är m d hembesök som får mig sömnlös
TROR du han ger nio? Asså ursäkta men vad har ni kommit överens om gällande hyra? Det är den faktiska kostnaden som ska uppges, inget annat!

TROR du han ger nio? Asså ursäkta men vad har ni kommit överens om gällande hyra? Det är den faktiska kostnaden som ska uppges, inget annat!
Vi har inget gällande hyran då han står för boende, el och allt med huset att göra då det är han som äger hela gården. Så betalar jag mat

Det var ju kanske mindre bra.
Ja, just nu är det inte så bra! Kanske får skriva över bilen på mig i stället men då blir nog försäkringen dyrare. Så just nu lutar det åt att skicka in en ny ansökan istället så alla uppgifter blir rätt! Ska ta några små lån denna månaden. Är som sagt inte rädd för löneutmätning i säg för jag vet att jag komme betala in extra varje månad på de lägsta lånen och börja plocka nerifrån och ta mig uppåt för jag antar att 8500 går bara till de stora?! Är mest rädd för hembesök pga av att jag bor på en gård men jag äger inget av det

Ja, just nu är det inte så bra! Kanske får skriva över bilen på mig i stället men då blir nog försäkringen dyrare. Så just nu lutar det åt att skicka in en ny ansökan istället så alla uppgifter blir rätt! Ska ta några små lån denna månaden. Är som sagt inte rädd för löneutmätning i säg för jag vet att jag komme betala in extra varje månad på de lägsta lånen och börja plocka nerifrån och ta mig uppåt för jag antar att 8500 går bara till de stora?! Är mest rädd för hembesök pga av att jag bor på en gård men jag äger inget av det
Men det är väl inte så bra att ta fler lån denna månad och sen skicka in en ny ansökan??
Jag förstår att du är stressad över situationen men just nu känns det som att du skjuter från höften och försöker lösa allt på en gång utan eftertanke.

Men det är väl inte så bra att ta fler lån denna månad och sen skicka in en ny ansökan??
Jag förstår att du är stressad över situationen men just nu känns det som att du skjuter från höften och försöker lösa allt på en gång utan eftertanke.
Nej nej, inga lån. Jag har köpt bilen för 8 år sen men skrev den på mamma för bilen för försäkring var billigare när hon stog på den.
ja, lite stressad men inte just för löneutmätning utan för hem besök. Har jag löneutmätning så kommer jag lägga 8 extra varje månad utöver de 8000 som de drar. Satsar på att skicka in en ny ikväll

Nej nej, inga lån. Jag har köpt bilen för 8 år sen men skrev den på mamma för bilen för försäkring var billigare när hon stog på den.
ja, lite stressad men inte just för löneutmätning utan för hem besök. Har jag löneutmätning så kommer jag lägga 8 extra varje månad utöver de 8000 som de drar. Satsar på att skicka in en ny ikväll
Du skrev "ska ta några små lån denna månaden" men du menade kanske att betala av några av dom du har?

Hembesök verkar inte vara speciellt vanligt när man läser här på forumet.

Ja precis menar att jag ska ta några av de små bara, sen ta och jobba mig uppåt varje månad. Tror jag, kan bli bra!
Nä, jag hopps det för det är jag mest rädd över, löneutmätningen kan jag ta då jag vet att de kommer dra 8500 och sen lägger jag 8000 extra så borde de ju hända lite på skulderna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp