Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Att klara av en skuldsanering.

Yes kommer skicka in en ansökan detta har jag landat i som den bästa lösningen. Att släppa allt till kronofogden kommer jag ej känns inte hållbart då merkostnader för ökad ränta kommer knäcka en.

Jag tolkade min skuldrådgivare som hon tyckte jag skulle släppa allt redan nu och liksom sökaoch hoppas på skuldsanering. Och de vill jag inte. ...
Självklart söker jag skuldsaneringen nu! Men att släppa allt .. nej.
Typ som mig. Såg inte roligt ut med 2m i skulder och slängde iväg ansökan om skuldsanering (avslag) men släppte inte. Sen kom en närstående med förslag på lösa de värsta krediterna mot ett räntefritt lån. Sen en till. Sen hade jag en rimlig chans lösa det hela själv vilket jag nu är inne i och väldigt glad att jag tog den vägen och inte skusan då jag har såå mycket frihet att själv bestämma hur och när jag betalar av skulderna. Kan pausa en månad tex om det behövs

@Squashen får jag fråga: vad är din årsinkomst? Och jobbar du mer än heltid? Låter skönt att sköta det i sin egen takt om man kan istället lönutmätning...<3

@Squashen får jag fråga: vad är din årsinkomst? Och jobbar du mer än heltid? Låter skönt att sköta det i sin egen takt om man kan istället lönutmätning...<3
750k. Nej, jobbar 40h/v. Ja, jag har en budget att leva på men kan gå lite över ibland och lite under andra månader. Har en excel med planen som innebär räntefri på 57 månader och där jag fyller i varje månad alla avbetalningar och ser hur jag ligger till gentemot planen. Jag behöver nå målet på max 72 månader men för varje dag jag slår den gränsen betyder mindre ränta så jag ångar på så fort jag kan i balans med att passa på att leva här och nu också

750k. Nej, jobbar 40h/v. Ja, jag har en budget att leva på men kan gå lite över ibland och lite under andra månader. Har en excel med planen som innebär räntefri på 57 månader och där jag fyller i varje månad alla avbetalningar och ser hur jag ligger till gentemot planen. Jag behöver nå målet på max 72 månader men för varje dag jag slår den gränsen betyder mindre ränta så jag ångar på så fort jag kan i balans med att passa på att leva här och nu också
Varför måste du klara det på 72 månader?

Lån och spel i närtid. Vilket var helt rätt, 3-4 månader bara men fick ju rådet att söka ändå så förväntade mig avslag

en nyfiken fråga bara, hur kollar dom om man har spelat om man skickat in ansökan? lån förstår jag via uc

en nyfiken fråga bara, hur kollar dom om man har spelat om man skickat in ansökan? lån förstår jag via uc
Upp till dig att vara ärlig om det eller ljuga och riskera att det upptäcks via tex kontoutdrag eller liknande som begärs in. Hört att om något sådant kommer fram så är det typ kört att få skuldsanering på många år. Så jag valde hellre att vara ärlig och ansöka igen ett år senare vid ett eventuellt avslag.

Och lånen kommer fram inte genom uc utan dina långivare kommer protesterna mot saneringen och berätta att du tagit lån nyligen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp