Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Att klara av en skuldsanering.

Hej idag blev jag lite ledsen. Jag och min budget och skuldrådgivare har pratat lite om min situation. Hon har sedan länge rekomenderat mig att släppa alla skulder för löneutmätning. Vilket jag inte vill, eftersom jag har stora skulder som kommer få hög dröjsmålsränta. Om ett halvår ca kommer jag ha betalat av mer på mina skulder och med stöttning från familj och kronofogdens prickar. Hålla mig långt från lån. Knappt Ett år nu från senaste, som ej är nyttjande av kredit....

Hon har påtalat att jag uppfyller kraven. Men får känslan , när hon påtalar löneutmätning, att hon inte tror på att jag inte klarar av en skuldsanering? I mång och mycket liknat de ju varandra?! Blir osäker och trött när människor niskor runt om inte tror på mitt sätt: att inte släppa.... känna som hon tröttnat.... I mitt fall tror jag inte att släppa blir bättre.... Och om jag lever snålt kan jag om ca 6 månader! Få loss ca 13000 bort av betalningar varje månad!! Det gör ju stor skillnad på ett år: framförallt om det innebär att jag kan gå ned i arbetstid..

Någon här inne som har tipps på hur jag bygger en bra relation till min bsr trotts att vi är oense om jobb hälsa släppa?

Hej idag blev jag lite ledsen. Jag och min budget och skuldrådgivare har pratat lite om min situation. Hon har sedan länge rekomenderat mig att släppa alla skulder för löneutmätning. Vilket jag inte vill, eftersom jag har stora skulder som kommer få hög dröjsmålsränta. Om ett halvår ca kommer jag ha betalat av mer på mina skulder och med stöttning från familj och kronofogdens prickar. Hålla mig långt från lån. Knappt Ett år nu från senaste, som ej är nyttjande av kredit....

Hon har påtalat att jag uppfyller kraven. Men får känslan , när hon påtalar löneutmätning, att hon inte tror på att jag inte klarar av en skuldsanering? I mång och mycket liknat de ju varandra?! Blir osäker och trött när människor niskor runt om inte tror på mitt sätt: att inte släppa.... känna som hon tröttnat.... I mitt fall tror jag inte att släppa blir bättre.... Och om jag lever snålt kan jag om ca 6 månader! Få loss ca 13000 bort av betalningar varje månad!! Det gör ju stor skillnad på ett år: framförallt om det innebär att jag kan gå ned i arbetstid..

Någon här inne som har tipps på hur jag bygger en bra relation till min bsr trotts att vi är oense om jobb hälsa släppa?

Inte klarar en sanering? Du menar kraven? Hur mycket lån hade du? För En sanering känns som lättare än utmätning. Eftersom du ser ett slut. Troligvis fortare än åratal med utmätning. Samt du får behålla juni å decembers löner

Jag har ca 1,7 + studieskulder på 200
Så jag är ju isolvent .... Jag tror hon åsyftade att jag jobbar så mycket... Vilket jag gör och har gjort. Samtidigt har jag fått hjälp av anhöriga vilket gör att jag inte går back hysteriskt mycket...Och om 6 månader hamnar på "plus."

Hon sa något i stil med att det viktigaste är hälsan och att man bara får en chans till att tillgodogöra sig en skuldsanering.

Självklart vet jag att detta kommer bli tufft. Jag har ju överskuldsatt mig vilket är en indikation på ett ohållbart leverne....
Missbruk genom överkonsumtion, som pansatta och sålts för att täcka nya lån och höga räntor. För att få det att gå runt.
Idag har jag ett annat förhållningssätt till pengar men jag skulle väl aldrig tro att jag blir frisk mer nykter. Upplever en större sinnesro i naturen eller tillsammans med genuint folk. Betydelsen av alla grejer skramlar tomt... Men det är ju samma vid spelmissbruk kan jag gissa ? De stora vinsterna får en inte att sluta det är en omprogramering som krävs?!

Släppte du allt innan @Gamblewhore?

Du har enorma skulder. Tjänar du bra? Det låter orimligt att du ska gå plus om 6 månader. Så mkt kan hända på 6 månader.
Jag tycker personligen det är ohållbart att förlita sej på anhöriga. Även med dom kan saker hända. Och du ska ju heller inte jobba så du springer in i väggen. Jag har varit där...Det var också ohållbart.
Jag tycker nog du kan slänga in en ansökan.

Yes kommer skicka in en ansökan detta har jag landat i som den bästa lösningen. Att släppa allt till kronofogden kommer jag ej känns inte hållbart då merkostnader för ökad ränta kommer knäcka en.

Jag tolkade min skuldrådgivare som hon tyckte jag skulle släppa allt redan nu och liksom sökaoch hoppas på skuldsanering. Och de vill jag inte. ...
Självklart söker jag skuldsaneringen nu! Men att släppa allt .. nej.

Jag har ca 1,7 + studieskulder på 200
Så jag är ju isolvent .... Jag tror hon åsyftade att jag jobbar så mycket... Vilket jag gör och har gjort. Samtidigt har jag fått hjälp av anhöriga vilket gör att jag inte går back hysteriskt mycket...Och om 6 månader hamnar på "plus."

Hon sa något i stil med att det viktigaste är hälsan och att man bara får en chans till att tillgodogöra sig en skuldsanering.

Självklart vet jag att detta kommer bli tufft. Jag har ju överskuldsatt mig vilket är en indikation på ett ohållbart leverne....
Missbruk genom överkonsumtion, som pansatta och sålts för att täcka nya lån och höga räntor. För att få det att gå runt.
Idag har jag ett annat förhållningssätt till pengar men jag skulle väl aldrig tro att jag blir frisk mer nykter. Upplever en större sinnesro i naturen eller tillsammans med genuint folk. Betydelsen av alla grejer skramlar tomt... Men det är ju samma vid spelmissbruk kan jag gissa ? De stora vinsterna får en inte att sluta det är en omprogramering som krävs?!

Släppte du allt innan @Gamblewhore?
Okeej så stora belopp. då hade jag absolut släppt allt för å slippa kämpa och antingen invänta tiden eller sökt direkt.

Joo jag fick rådet att släppa allt. Dock dröjde min utjämning flera månader. Så Min första ansökan till skuldsanering hann bli nekad innan jag ens kommit igång med utmätning. Men jag kände nästan direkt en lättnad å slippa pussla varje månad. Att helt enkelt få veta ett bestämt belopp av en enda (kronofogden) var mycket bättre än å fundera på ett till jobb osv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp