Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående månadslön

Å herre gud! Man kan ju bli av med jobbet helt, så vad finns det för garantier. Det betyder att de av mina bekanta som helt har provisionsbaserad lön, som kan variera från månad till månad, men att de i slutänden tjänar mer än de flesta inte skulle få några lån? Jag har jobbat med löner i många herrans år tidigare och skrivit ut mängder av intyg till banker och det har varit helt ok att ta genomsnitt på exempelvis rullande helår om lönen varierar efter säsong.
Varierande lön och extra knäckt är inget bankerna kan basera sin bedömning på. Eftersom det varierar... är det verkligen sååå svårt att se bankens logik i detta? Ring banken så får du se, som jag gjorde och bekräftade från min bank. Otroligt att det är så svårt att förstå att banken vill ha din fasta inkomst.

Ett typ exempel är mäklare...bilhandlare... ja, en mängd yrken lever med provisionsbaserad lön där den fluktuerar månad för månad...
Att få låna med provisionsbaserad lön är därmed svårare och bankerna gör då bedömning från fall till fall och för det mesta får man låna mindre. Sen att man tar sin årsinkomst och delar på 12 när banken skriver klart och tydligt "ange din fasta månadslön innan skatt" är ju något helt annat

Tänker att jag avslutar min del i detta nu.
Anders, jag tycker att du ska ta din årsinkomst som det visas i din deklaration och dela det med 12. De ser på uc att det du har angett instämmer med det som står på upplysningen och då chansen att de begär lönesedlar är väldigt liten. Det gör vi alla ändå och väldigt få har fått lämna in lönesedlar även om jag känner folk personligen som fått problem då det fasta lönen banken sett på begärda kompletteringar är mycket mindre än vad löntagaren angivit. Även om det överstämmer med årsinkomsten på deklarationen. Inte säkert man tjänar detsamma som förra året ju, då man kan ha bytat jobb, fått sparken och nu tjänar man mindre mm.
Kör på;) det hade jag gjort!
Lycka till nu

Varierande lön och extra knäckt är inget bankerna kan basera sin bedömning på. Eftersom det varierar... är det verkligen sååå svårt att se bankens logik i detta? Ring banken så får du se, som jag gjorde och bekräftade från min bank. Otroligt att det är så svårt att förstå att banken vill ha din fasta inkomst.
Ser du inte logiken... mina vänner som inte har fast månadslön har fått lån och bor idag i de dyraste villorna/lägenheterna i stan, de har billån o s v. Din begreppsvärld är väldigt snäv.

:D Du pratade nog med en handläggare som hade vaknat på fel sida av sängen den morgonen eller kanske inte har fått ligga på länge... :D:p:D Inget att bry sig om.... :D:D

Ser du inte logiken... mina vänner som inte har fast månadslön har fått lån och bor idag i de dyraste villorna/lägenheterna i stan, de har billån o s v. Din begreppsvärld är väldigt snäv.
Haha att du gett falska intyg till anställda gör inte din argument bättre. Sätt dig ner lize

Mina vänner Hahahahahahaha

Haha att du gett falska intyg till anställda gör inte din argument bättre. Sätt dig ner lize
Nej det har jag verkligen inte, nu är du helt ute och cyklar. Det finns en ruta för tilläggsupplysningar på blanketterna, även till Försäkringskassan, där jag, har uppgett att lönen är helt provisionsbaserad, samt hur den är uträknad. Lägg dej ner, du svamlar bara.

Tänker att jag avslutar min del i detta nu.
Anders, jag tycker att du ska ta din årsinkomst som det visas i din deklaration och dela det med 12. De ser på uc att det du har angett instämmer med det som står på upplysningen och då chansen att de begär lönesedlar är väldigt liten. Det gör vi alla ändå och väldigt få har fått lämna in lönesedlar även om jag känner folk personligen som fått problem då det fasta lönen banken sett på begärda kompletteringar är mycket mindre än vad löntagaren angivit. Även om det överstämmer med årsinkomsten på deklarationen. Inte säkert man tjänar detsamma som förra året ju, då man kan ha bytat jobb, fått sparken och nu tjänar man mindre mm.
Kör på;) det hade jag gjort!
Lycka till nu
Du har skrivit helt fel utifrån ditt eget resonemang, man ska inte dela något alls med 12 utan helt enkelt uppge den nuvarande månadsinkomsten, ge rätt råd åtminstone om du ska skriva här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp