Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abcfinans.com bluff?

Bestrid fakturan. Betala inte. Bestrid och skicka tillbaka till adressen som står på fakturan. Samma bolag som hade cashking.nu. Jag fick 3 fakturor av dom för 2 år sen som jag bestred och anmälde.

Hej. Japp jag fick det med. Betalade 495 kr men sen dagen efter så hade dom satt tillbaka pengara på mitt konto.

Men jag mailade dom om att det inte stod nått om en avgift på 495 kr. Så det kanske var därför dom betalade tillbaka pengarna

Hej.
Är det någon som har varit i kontakt med dessa skojare?
Dom skickade ut en betalningspåminnelse till mig igår.
Grejen är att jag betalde in allt på första räkningen dom skickade men sen så förde dom tillbaka pengarna till mitt konto igen..
Fattar ingenting?
Då kan dom väl inte skicka en betalningspåminnelse eller??

Bestrid. Anmäl. Vad står det för bankuppgifter på fakturan du fick?

Hej.
Har inte det i huvudet just nu men dom kör med danske bank nu.

Sanoj, hur gör du? Jag betalade inte och har nu fått en påminnelse 1,5 månad efter första fakturan trots att fakturan förföll 8 dagar efter faktura datum, ska man bestrida eller ska man betala? Verkar inte vara lönt att betala heller eftersom det blev som det blev för dig? Hur bestrider man fakturan? ‍♀️

Betala inte - hota bara med polis så löser det sig. Vi har ju deras kontonr i Skandiabanken o Danske bank så det går att spåra dessa dårar som ligger bakom dessa bolag. De tjänar nog bra med pengar på denna verksamhet.

Deras hemsida är reggad utomlands, de skickar post i brevlådan med hjälp av något företag via internet. Anledning till att de byter konto titt som tätt är väl för att banken misstänker penningtvätt.. lär ju strömma in rejält med pengar.. vilket seriöst företag kör med BANKKONTO?? Bankgiro/plusgiro hade ju varit mer seriöst.
Skickar de ut 1000 krav så lär väl 10% betala... så de lär tjäna rejäla stålar på denna verksamhet... sedan det roliga är varför har jag då inte fått en kreditupplysning om någon använt mitt personnr för ansökning om lån? Det är bluff så det skriker om det.

Tusen tack för svar. Ska också bestrida och hota med en polisanmälan. Detta var det dummaste jag gjort på länge :) Tur att jag var smart och inte skickade in mina ID handlingar iaf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp