Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abcfinans.com bluff?

Ja, valfritt är det.

Men att lura människor att skriva på delgivningskvitton med ockerränte-villkor. Är inte det ondskefullt?

Men fortsätt försvara dom ni. Alla får skylla sig själva..... Alla tänker ju glasklart när dom befinner sig i beroendeträsket...
Det är nog ingen som försvarar dom

Nä försvarar dem inte jag heller. Men ok vi säger att en person lånar säg 10000 kr av sms bolaget kuka AB. Personen skiter i ellle kan inte betala tillbaka 10000-13000 till bolaget kuka AB. 3 månader senare kommer kronokronof med en delgivning att personen ska betala tillbaka 150000 till Kuka ab. Vem i helvete är tvungen att skriva på det?

Nä försvarar dem inte jag heller. Men ok vi säger att en person lånar säg 10000 kr av sms bolaget kuka AB. Personen skiter i ellle kan inte betala tillbaka 10000-13000 till bolaget kuka AB. 3 månader senare kommer kronokronof med en delgivning att personen ska betala tillbaka 150000 till Kuka ab. Vem i helvete är tvungen att skriva på det?

Helmer, du verkar inte ha följt tidigare trådar. Det här är skulder man skickat till kfm långt senare. Man har aldrig visat den rätta skulden. Många har därför skrivit på utan att kontrollera det som stått under villkoren. Dumt, men man tänker inte alltid klart när man har 20 olika ärenden hos kfm. Stressen äter upp personerna redan. Djävulskt är det att förstöra för redan hopplösa människor...

Helmer, du verkar inte ha följt tidigare trådar. Det här är skulder man skickat till kfm långt senare. Man har aldrig visat den rätta skulden. Många har därför skrivit på utan att kontrollera det som stått under villkoren. Dumt, men man tänker inte alltid klart när man har 20 olika ärenden hos kfm. Stressen äter upp personerna redan. Djävulskt är det att förstöra för redan hopplösa människor...

Jag har några lån på väg till KF. Menar du villkoren man aldrig läste när man tecknade lånen eller att det liksom "växer till sig" skulderna åren efter?

Jag har några lån på väg till KF. Menar du villkoren man aldrig läste när man tecknade lånen eller att det liksom "växer till sig" skulderna åren efter?

Du kan skriva på vad du vill. Men det finns en lag mot ockerräntor, även om någon gräns inte är satt. Läs alltid villkoren när du får ett betalningsföreläggande. Ser något suspekt ut? Bestrid!

Ja skulden kan växa helt lagligt även om du kollat alla villkor, det har det gjort i mitt fall. BN genom Intrum skickade mitt lån till KFM och jag skrev på och fick skulden fastställd hos KFM, sedan struntade de i verkställigheten väl medvetna om att jag inte kunde betala en peng vid sidan av löneutmätningen, så räntan på ett lån på 400 tkr tickade iväg under tiden, numera ägs skulden av Axactor som höjt räntan till 30%. Detta kan göras helt lagligt, inte undra på att man blir less på alltihop, när man egentligen kunde göra rätt för sej bara man fick bättre ränta. Nu väntar jag bara på om jag får skuldsanering eller inte, om jag får det så slutar räntan att ticka.

Lize, kan du få skuldsanering?

Ska fan testa att söka hos dessa imorgon :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp