Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

Är ju mkt bättre än man hade innan,jaga å täcka lån månad in månad ut. Men det är tufft jag går plus minus förutom bet fria månader,behåller ungefär lika mkt som dig. Gift 2 barn 3 å 8 år.
okej fattar. jag är ensamstående och var under 30 år när jag fick beslutet. så är tacksam för det. nu är det bara kriga klart dom 3 åren...

jaa då fattar jag att det är tufft. personligen tycker jag att man har det väldigt bra under SKuldsanering. Nästan bättre än många andra som inte äns har det.

Jag får behålla

18k för boende och normalbelopp
2200 för resekonstander , av någon anleding sa dom att det var ok för mig att tanka istället för att köpa "Busskort"
355 kostander pga av sjukdom + 800 buffert
Det är oftast okej och med i beräkningen att man använder sig utav bil att ta sig till jobb, då kollektivtrafik inte fungerar på alla ställen och med alla arbetstider. Som i mitt fall hade jag ALDRIG kunnat använda mig utav kollektivtrafik till mitt arbete.

någon här som har en bostadsrätt ?

2,5 år kvar så halvvägs! Tufft men det ska gå.
Sambon har 1år kvar att betala på sin men 2 år kvar av saneringen speltid ljusare om ett år. Har man kommit så här långt så klarar man resten med.

Nu är även jag klar med andra året och påbörjar år 3 av skuldsaneringen.

1764587049926.png

Inga konstigheter för mig - Alla 20 betalningar har vart fullständiga och samtliga har betalats i tid - 30 betalningar kvar. Ska bli skönt med betalfri månad i December.

Nu ser jag ingen anledning till varför någon borgenär skulle ompröva. Men en skuldsanering räknas som "ny"/"färsk" ca 2 första åren och något som känns lite positivt är att skuldsaneringen kanske blir lite mindre känslig nu sista 3 åren än dom 2 första.

Visa bilaga 5567

Inga konstigheter för mig - Alla 20 betalningar har vart fullständiga och samtliga har betalats i tid - 30 betalningar kvar. Ska bli skönt med betalfri månad i December.

Nu ser jag ingen anledning till varför någon borgenär skulle ompröva. Men en skuldsanering räknas som "ny"/"färsk" ca 2 första åren och något som känns lite positivt är att skuldsaneringen kanske blir lite mindre känslig nu sista 3 åren än dom 2 första.
Bra jobbat,hur ofta har dom omprövat? Tagit uc? Och har du legat över inkomsten du angav?

Bra jobbat,hur ofta har dom omprövat? Tagit uc? Och har du legat över inkomsten du angav?
Det är ingen som har omprövat eller tagit uc. Har inte legat över inkomsten som jag angav. Har snittat ungefär vad jag angett

Senast ändrad:
jag fick 18k extra i bonus. tjänar även 2800kr mer i månaden än det jag angav.

skickade in en omprövning på det. men dom ville inte ha något :)

Visa bilaga 5567

då är vi ju verkligen klarar nästan samtidigt!! :) jaa känns som en evighet kvar... tycker 2 år tagit lång tid, men yttligare 3 år kvar....

1 år har passerat av min skuldsanering, betalplan i 3 år till.
Varit extremt tufft då vi i hushållet betalar på 2 lån utöver skuldsaneringen. Att leva under existensminimum är väldigt tufft. Men hoppas på bättre tider snart.
Kämpa på alla där ute!
Hej, hur fick du 3 år? På vilka grunder?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp