- Meddelanden
- 346
- Mottagna reaktioner
- 315
- Poäng
- 467
Jag tycker det är ett väldigt klokt beslut att inte blanda in din pappa i detta.Hej igen,
Efter mycket om och men och efter att han ha kollat igenom vilka alternativ jag har så har både jag och farsan kommit fram till att det bästa förmodligen är att jag söker skuldsanering.
Istället för att han ska hjälpa mig med pengar nu som jag sedan får betala tillbaka över flera år tid så tycker han det hade varit bättre att jag söker sanering och att han sen hjälper mig med ett par tusenlappar i månaden under saneringen, vilket jag rent logiskt förstår. Räknar man kronor så är det ju det absolut bästa, jag slipper också dra in honom vilket känns skönt.
Jag har dock några frågor, hade uppskattat mycket om någon kunde hjälpa mig svara på dom.
Min skuldbörda ser ju ut som ovan, vissa av skulderna är också relativt nya vilket jag förstår är ett big no no för skuldsanering.
Hur länge måste jag vänta innan jag ansöker?
Jag har också ytterligare ett dilemma, jag misstänker att jag eventuellt kan få en skatteskuld på ca 200k, hur gör jag på bästa sätt för att få den skulden så snabbt som möjligt och får den att ingå i en eventuell sanering?
Och vad tycker ni, är det rätt val med sanering eller tänker jag och pappa fel?
Tack för alla svar än så länge, ni har verkligen varit hjälpsamma![]()
)