Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

1000 kr med föreläggande

Ok tack :). Du som kan allt om detta Lasse man :). Tror du jag får behålla min oktober lön ?? Innan utmätningen börjar ???

Ok tack :). Du som kan allt om detta Lasse man :). Tror du jag får behålla min oktober lön ?? Innan utmätningen börjar ???

Nu ska jag inte lova något som jag inte kan hålla, men jag skulle bli grymt förvånad om du har löneutmätning i oktober.
Det krävs ett jäkla tempo för det, av alla inblandade.. du får först 2 veckor på dig att betala från och med inbetalningskortet går ut vilket borde bli i slutet av denna vecka.. då är det redan 30 sept.
Sen kommer man börja utreda, gör dom det första dagen så skickar dom en förfrågan till dig och din arbetsgivare och lite andra instanser, du har på dig ett par veckor att besvara den.
Då är det alltså typ 15 oktober redan, och då har sannolikt din arbetsgivare redan gjort lönekörningen, och vips så hinner det inte mätas nåt i oktober
November eller december är min gissning, det beror lite på hur mycket du själv puschar för att få igång det, och hur mycket det team som hanterar ditt ärende har att göra, med andra ord, det beror lite på var du bor.
Står du på och ringer och tjatar 1 oktober och ger alla uppgifter då på telefon, så klubbar dom nog utmätningen på en gång, då kör den från oktober.

hej igen.. fått skuld att betala senast 6 oct.. kontaktar kronofogden min arbetsgivare den 7 0ct då ?? om jag inte betalar.. och kommer jag få papper från dom att fylla i ang lön ??.. så orolig.. jobbar på ett företag med 50 anställda. så orolig att alla ska få veta om min utmätning!!!.. lönekontoret ligger inte på samma ställe som min arbetsplats!! men så orolig;(..hur lång tid får jag på mig att skicka in pappret om utmätning från kronofogden!! måste väl få behålla oct lönen i alla fall?? dom har lönekörning typ den 18 oct..

hej igen.. fått skuld att betala senast 6 oct.. kontaktar kronofogden min arbetsgivare den 7 0ct då ?? om jag inte betalar.. och kommer jag få papper från dom att fylla i ang lön ??.. så orolig.. jobbar på ett företag med 50 anställda. så orolig att alla ska få veta om min utmätning!!!.. lönekontoret ligger inte på samma ställe som min arbetsplats!! men så orolig;(..hur lång tid får jag på mig att skicka in pappret om utmätning från kronofogden!! måste väl få behålla oct lönen i alla fall?? dom har lönekörning typ den 18 oct..
Det här kan jag svara på, men då blir grodan arg och måste skriva av sig en massa, så han/hon får svara hur det funkar med det där.

Det här kan jag svara på, men då blir grodan arg och måste skriva av sig en massa, så han/hon får svara hur det funkar med det där.

(svaret finns annars några inlägg upp i denna tråd, tror det var nr #52?)

Om du inte betalar kommer du efter några dagar eller kanske en vecka få papper om "Redovisning av inkomster och utgifter" där du ska redovisa just detta. Du kommer få minst 14 dagar på dig från det datumet brevet skickas. Säg att det skickas 10 oktober, så vill dom ha svaret senast den 24 oktober och därefter startar utredningen.

Man kan aldrig lova saker, men med väldigt stor sannolikhet kommer du absolut hinna få din lön för oktober innan någon löneutmätning är aktuell.

Dina arbetskamrater kommer inte få reda på att du har löneutmätning. Sannolikt har flera andra det eller har haft och du har väl inte vetat om det när det pågått? 50 personer + är ändå ganska många och lönekontoret berättar inte sådant för utomstående överhuvudtaget om det går rätt till.

men när skickar dom papper till min arbetsgivare då?? och kontaktar dom??.. så orolig att dom ska komma och sälja mina möbler!!:(.. hört så mycket om kronofogden;( tack för att ni tar er tid att svara ;)

men när skickar dom papper till min arbetsgivare då?? och kontaktar dom??.. så orolig att dom ska komma och sälja mina möbler!!:(.. hört så mycket om kronofogden;( tack för att ni tar er tid att svara ;)
Det gör dom samtidigt som dom skickar det till dig.

Möbler får dom i princip inte sälja, det står klart uttryckt i lagen..
" Från utmätning undantas
1. kläder och andra föremål som tjänar uteslutande till gäldenärens
personliga bruk, till skäligt värde,
2. möbler, husgeråd och annan utrustning, i den mån egendomen är
nödvändig för ett hem och dess skötsel,"

Tack ☺.. tänkte på de när dom skickar papper om utmätning till min arbetsgivare ! ..skickar dom då till lönekontoret? Som då ligger 1 mil från mitt jobb.. eller skickas de till stället där jag jobbar.till min butikschef ?? Så orolig då min chef pratar bakom ryggen och har aldrig litat på honom.. känns som om alla anställda på företaget aldrig råkat ut för löneutmätning !.. usch så obehagligt detta. . Min chef i butiken kommer få veta då att jag har löneutmätning.. och litar inte ett skit på honom !!! Att han säger de till någon..får innerligt hoppas på att fogden skickar papper till lönekontoret som då ligger i stan.. mår riktigt illa av detta att alla ska få veta !!!

Så som jag förstått det är det ditt lönekontor som handlägger allt och det är en sak mellan ditt lönekontor och dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp