Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m

Marknadsräntorna sjunker dock en del på beskedet och kronan försvagas. De tar väl fasta på att det var en oenig direktion och därmed att räntorna inte kommer höjas i den takt som nu aviseras

"Prognosen visar att styrräntan troligen kommer att höjas med ytterligare 0,25 procentenheter i juni eller september", skriver Riksbanken.
Beskedet var mjukare än väntat, enligt bedömare.
– Det var ett väldigt mjukt budskap och definitivt överraskande besked. Vi har haft i vår prognos att Riksbanken skulle höja med 50 punkter i juni, säger Therese Persson, ekonom på Danske Bank.
Läste dock detta igår att det var flera ekonomer som trodde på detta scenario och att det diskuterades igår i Dagens Industri kring just detta att det kanske inte blir lägre höjning än vad man tidigare trott.

Skaplig hyra på denna, över 30.000 kr/månad.

Värde 1 kr.. är det så illa i Saltsjöbaden?

Hoppade också till på det, nu har jag i ärlighetens namn dålig koll på KFM:s aktionstorg men kan det vara att 1:- är själva utropspriset och att man hoppas att själva budgivningen sedan triggas?

Saltsjöbaden är väl dyraste området i hela Sverige så en krona låter lite,

Sen samtidigt 30.000 i avgift som lär fortsätta stiga får mig att undra om inte den BRF:en snart konkar...

Skaplig hyra på denna, över 30.000 kr/månad.

Värde 1 kr.. är det så illa i Saltsjöbaden?
Utifrån risken man uppenbart tar med den där bostadsrätten så kan jag förstå att värdet blir 1 kr.

Hoppade också till på det, nu har jag i ärlighetens namn dålig koll på KFM:s aktionstorg men kan det vara att 1:- är själva utropspriset och att man hoppas att själva budgivningen sedan triggas?

Saltsjöbaden är väl dyraste området i hela Sverige så en krona låter lite,

Sen samtidigt 30.000 i avgift som lär fortsätta stiga får mig att undra om inte den BRF:en snart konkar...
Det verkar ju vara stora problem med själva föreningen och det gör ju att ingen klok människa vill investera miljonbelopp i något så osäkert (vad jag får som uppfattning när jag skummar igenom dokumenten).

Utifrån risken man uppenbart tar med den där bostadsrätten så kan jag förstå att värdet blir 1 kr.
Saxat från BoV:

Ett försök i att få fram ett marknadsvärde har utförts, men resulterat i att detta ej är möjligt. Flera faktorer som påverkar
objektet i negativ riktning spelar in i denna slutsats, så som
avsaknad av dokumentation om lägenheten, fastigheten, bostadsrättsföreningen och bostadsrättsföreningens ekonomi.
Utöver detta förekommer vitesförelägganden och delegationsbeslut och ännu ej avgjorda mål som är till nackdel för bostads-
rätten, bostadsrättsföreningen och bostadsrättsföreningens
ekonomi. Metod för att mäta ett värde på objektet saknas och
bedömningen att det inte finns någon marknad för bostads rätten med de dagsaktuella förhållanden som råder.
Med hänsyn till ovan bedöms marknadsvärdet vara: 0 kronor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp