Läste dock detta igår att det var flera ekonomer som trodde på detta scenario och att det diskuterades igår i Dagens Industri kring just detta att det kanske inte blir lägre höjning än vad man tidigare trott."Prognosen visar att styrräntan troligen kommer att höjas med ytterligare 0,25 procentenheter i juni eller september", skriver Riksbanken.
Beskedet var mjukare än väntat, enligt bedömare.
– Det var ett väldigt mjukt budskap och definitivt överraskande besked. Vi har haft i vår prognos att Riksbanken skulle höja med 50 punkter i juni, säger Therese Persson, ekonom på Danske Bank.
Värde 1 kr.. är det så illa i Saltsjöbaden?Solsidan , Dragarstigen 4 , Saltsjöbaden | Kronofogden
Bostadsrättslägenhet om 210 m² fördelat på 3 rum och kök med visst invändigt upprustnings- och kompletteringsbehov belägen på strandtomt i Solsidan cirka 10 km sydost om Nacka.auktionstorget.kronofogden.se
Skaplig hyra på denna, över 30.000 kr/månad.
Värde 1 kr.. är det så illa i Saltsjöbaden?
Solsidan , Dragarstigen 4 , Saltsjöbaden | Kronofogden
Bostadsrättslägenhet om 210 m² fördelat på 3 rum och kök med visst invändigt upprustnings- och kompletteringsbehov belägen på strandtomt i Solsidan cirka 10 km sydost om Nacka.auktionstorget.kronofogden.se
Skaplig hyra på denna, över 30.000 kr/månad.
Utifrån risken man uppenbart tar med den där bostadsrätten så kan jag förstå att värdet blir 1 kr.Värde 1 kr.. är det så illa i Saltsjöbaden?
Det verkar ju vara stora problem med själva föreningen och det gör ju att ingen klok människa vill investera miljonbelopp i något så osäkert (vad jag får som uppfattning när jag skummar igenom dokumenten).Hoppade också till på det, nu har jag i ärlighetens namn dålig koll på KFM:s aktionstorg men kan det vara att 1:- är själva utropspriset och att man hoppas att själva budgivningen sedan triggas?
Saltsjöbaden är väl dyraste området i hela Sverige så en krona låter lite,
Sen samtidigt 30.000 i avgift som lär fortsätta stiga får mig att undra om inte den BRF:en snart konkar...
Lite googlande ger vid handen att flera av personerna i bostaden är involverade i BRF:ens styrelse. Lär bli en rejäl omstrukturering där nu.Värde 1 kr.. är det så illa i Saltsjöbaden?
Saxat från BoV:Utifrån risken man uppenbart tar med den där bostadsrätten så kan jag förstå att värdet blir 1 kr.