Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Helt bisarrt att spelbolagen återbetalar pengar som ni de facto har spelat för. Som om spelbolagen skulle återkräva pengar som ni har vunnit. Helt befängt.
Jo, det är ju precis det de gör -konfiskerar alla vinster de kan med hänvisning till sina användarvillkor (om ens det). När de då inte själva följer sina användarvillkor, är det väl inte mer än rätt att detsamma gäller mot dem?

Du styr själv över sina handlingar oavsett hur skönt det måste kännas att skylla sina tillkortakommanden på andra. Just att inte ta ansvar är ju något som genomsyrar de flesta som sitter fast i skuldberg. Det är alltid någon annans fel. Om du inte har en förvaltare så anses du i samhällets ögon kunna ta ansvar för dig själv och dina ekonomiska handlingar.

Hade du agerat likadant om du vunnit 100k? Tror inte det.
Det finns något som heter beroende. Ser att du inte riktigt har koll och leker smart. Spelberoende är ett sjukdom. Det är något som är svårt att styra över om man inte får hjälp. Ja, alla har ansvar men är man sjuk så är det inte något man tänker på just då. Det är lätt att sitta där och skriva när man aldrig har varit med om liknande och har 0 koll. Sen finns det lagar och regler som spelbolagen ska ska följa.

Är man spelberoende kan man aldrig vinna de 100k som du skriver om. Har inte hört att någon spelberonde har vunnit och gått plus.

Jag leker inte smart utan det jag säger är fullkomligt rätt. Sen att du än en gång försöker skylla din bristande karaktär på att du är "beroende" och "sjuk" är inget annat än skrattretande. I en rättegång så döms du fortfarande till ansvar trots att du är sjuk.

Sluta skylla ifrån er och börja ta ANSVAR så kanske ni sakta men säkert börjar kravla er upp från den botten ni befinner er i.

Läs på lite om beroendesjukdomar & varför dom klassas som sjukdomar.

Jag leker inte smart utan det jag säger är fullkomligt rätt. Sen att du än en gång försöker skylla din bristande karaktär på att du är "beroende" och "sjuk" är inget annat än skrattretande. I en rättegång så döms du fortfarande till ansvar trots att du är sjuk.

Sluta skylla ifrån er och börja ta ANSVAR så kanske ni sakta men säkert börjar kravla er upp från den botten ni befinner er i.
Herregud vilken präktig jävla människa du verkar vara. Är du verkligen en sån här idiot i verkliga livet?

Man kan väl använda samma logik i det motsatta fallet kring det du skrev tidigare, hade du förlorat 100k och hade chansen få tillbaks det om spelbolaget brustit i sitt ansvar gentemot dig som kund, hade du tagit det eller låtit det vara? Spelbolag är långt från schyssta individer som har goda avsikter gentemot kunderna.

Angående det med rättegång givetvis döms man och har ett ansvar men det blir oftast förmildrande konsekvenser om man exempelvis har ett dokumenterat spelberoende som är underliggande bakom ett eko-brott för att ta ett exempel av många.

Spel droger alkohol = hög dödlighet och alla 3 beroende sjukdomar som kan drabba precis vem som helst även dig.
Läs på eller trolla vidare i andra forum tack

Helt bisarrt att spelbolagen återbetalar pengar som ni de facto har spelat för. Som om spelbolagen skulle återkräva pengar som ni har vunnit. Helt befängt.
Helt bisarrt att spelbolagen lever på människors spelmissbruk och inte själva reagerar och erbjuder hjälp när folk förlorar stora summor dagligen.. Riggar sina spel och fortsätter skicka bonusar och mail till folk som förlorat allt för att lyckas klämma ut mer och hålla kvar sjuka människor som förlorat kontrollen över sitt liv . Dessutom ser spelutvecklarna till att göra spelen beroendeframkallande till varje pris det om något är bisarrt för mig

Alla ni som tjurar över att det är spelbolagens fel att ni spelat bort hus och familj har uppenbarligen bara tryckt på "jag godkänner" istället för att läsa vad som står i avtalet. Det är klart som fan att spelbolagen vill tjäna pengar då det är företag som drivs av vinstintresse. Att ni på riktigt verkar tro att företag sysslar med goodwill för att vara"schyssta" visar bara på hur uppe i det blå ni är.

Ni som sitter där ni sitter ska inte förfoga över era pengar själva då min 8 åring klarar av att hantera pengar bättre än vad ni gör.
Försvinn.

Helt bisarrt att spelbolagen lever på människors spelmissbruk och inte själva reagerar och erbjuder hjälp när folk förlorar stora summor dagligen.. Riggar sina spel och fortsätter skicka bonusar och mail till folk som förlorat allt för att lyckas klämma ut mer och hålla kvar sjuka människor som förlorat kontrollen över sitt liv . Dessutom ser spelutvecklarna till att göra spelen beroendeframkallande till varje pris det om något är bisarrt för mig
Instämmer helt.
Jag har själv svårt att få begrepp om det här med spelmissbruk.
Man läser här dagligen om hur folk spelat bort hus, hem o familj.
En del spelar bort hundra tusentals kronor och förstör ekonomin många år framåt.
Uppenbarligen är spelandet ett stort samhällsproblem och det borde regleras på nåt sätt.
Känner många som spelar tippsrader på jobbet, lämnar in lottorader o köper bingolotter men det blir inte mer än så.
Det är dags för en lagändring beträffande spelandet, det bör begränsas rejält och lån till spel bör absolut förbjudas.
Eller vad säger ni som är insatta och har erfarenhet?

Instämmer helt.
Jag har själv svårt att få begrepp om det här med spelmissbruk.
Man läser här dagligen om hur folk spelat bort hus, hem o familj.
En del spelar bort hundra tusentals kronor och förstör ekonomin många år framåt.
Uppenbarligen är spelandet ett stort samhällsproblem och det borde regleras på nåt sätt.
Känner många som spelar tippsrader på jobbet, lämnar in lottorader o köper bingolotter men det blir inte mer än så.
Det är dags för en lagändring beträffande spelandet, det bör begränsas rejält och lån till spel bör absolut förbjudas.
Eller vad säger ni som är insatta och har erfarenhet?
Hej

Steg 1 Lån till spel bör absolut förbjudas vet dock inte hur det skulle regleras i praktiken utan att det inskränker för mycket i folks privatliv känner att vi redan är galet övervakade.

Steg 2 bör vara ett total förbud mot spelreklam i TV och radio precis som med cigaretter och alkohol.

Steg 3 Kanske bör max gränsen på 5000 veckan som infördes under pandemin bli permanent eller begränsas till 5000 månaden.

Steg 4 Inte tillåta 9-10 spelinslag ifrån olika bolag under samma reklam pause total hjärntvättning även för dem som har en sund inställning till spel.

Tyvärr är det för många som vinner på spelmissbruket i samhället. Svenska spel bör ta ett större ansvar exempelvis satsa på reklamfilmer som visar spelets baksida fullt ut . Inte som nu med jackpottar och bonusar höger och vänster som avslutas med en liten notis i slutet om stödlinjen för syns skull.. Patetiskt

Obs när man utvecklat ett spelberoende kommer inga av dessa åtgärder att hjälpa. Men det är en bra start på ett förebyggande arbete enligt mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp