Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
E spärrad på spelpaus och fick nyhetsbrev av ett stort spelbolag i sverige. Är detta okej eller borde jag anmäla?
Anmäl till spelpaus, finns instruktioner på sidan

Har varit spärrad på Spelpaus ett längre tag och är det fortfarande, Dock så hittade jag hemsidorna S och Q där jag spelat bort över 700.000 under ca 2-3 månaders tid. Ser att dem går under samma grupp som Betsson (BML Group Ltd.)

Är det möjligt att få tillbaka något av dessa 2 spelbolagen?

Tack på förhand,

Du har förmodligen fått frågor från spelbolaget om du är spelberoende/spelmissbrukare osv?
Man brukar ju få enkäter att fylla i om man sätter in mycket pengar.
700 000 kr är fan mycket pengar.. jävla spelbolag säger jag bara!

Men man har faktiskt ett eget ansvar.

Inga enkäter från skit bolag :D Är ju tråkigt men sanning bolagen älskar mjölka pengar från spelsjuka folk

Ganska äckligt forum när rocker och sånt förbjuds här att rekrytera folk men cranved får härja med sin dynga. Han tar en sjuk avgift och gör det bara för att tjäna pengar själv. Han är ju värre än spelbolagen. Utnyttjar folk för egen vinning. Så fort man kontaktar han ska han ha betalt om man har ett fall han anser sig kunna vinna ganska oansträngt. Så det är gratis pengar för han när han redan har färdiga mallar att skicka runt.

Har man möjlighet att få tillbaka pengarna så skit i att ge bort stor del till Cranved och gör det själv. Riktig pajsare som hittat ett sätt att sko sig på folks spelberoenden.

Om ni tror att Cranved faktiskt bryr sig om er och inte bara vill tjäna pengar är ni tappade som barn.

Om ni tror att Cranved faktiskt bryr sig om er och inte bara vill tjäna pengar är ni tappade som barn.

Varför anlitar du honom i så fall? Det är ju lätt att själv formulera ett eventuellt krav till spelbolaget.
Det är väl klart att han ska få ta en liten andel för att hjälpa dig.

Ganska äckligt forum när rocker och sånt förbjuds här att rekrytera folk men cranved får härja med sin dynga. Han tar en sjuk avgift och gör det bara för att tjäna pengar själv. Han är ju värre än spelbolagen. Utnyttjar folk för egen vinning. Så fort man kontaktar han ska han ha betalt om man har ett fall han anser sig kunna vinna ganska oansträngt. Så det är gratis pengar för han när han redan har färdiga mallar att skicka runt.

Har man möjlighet att få tillbaka pengarna så skit i att ge bort stor del till Cranved och gör det själv. Riktig pajsare som hittat ett sätt att sko sig på folks spelberoenden.
Har nån talat om för dig hur snygg du är när du är arg?

Nä precis. Ungefär lika väsentligt som ditt inlägg, men för att svara eftersom jag älskar att skriva kan du få svar, samt att jag har en tendens ogilla lögner.

Först och främst, jag misstänker att jag vet vem du är, och det är ju samma visa varje gång med dig, har du inte blivit av med ditt spelmissbruk ännu/eller inte tagit hjälp så är det inte konstigt att du inte har råd och behöver vända på varje sten för att hitta rocker koder och blir sur över att en tråd ´´Gratis är gott´´ blir låst. Det är ju på tydliga grunder den tråden har låst sig. Folk spammade koder där, antar du är en av dem. En kod på ynka 250 eller 500 kronor löser inget långsiktigt men det gör återbetalning från spelbolag då det oftast är stora belopp. Redan en stor skillnad där. Eller ännu bättre utnyttja forumet för att få hjälp med skulder finns massvis med fina människor här med bra tips kring det, det är inte mitt område finns mycket andra mer kunniga här på forumet hur man ska göra ifall man har skulder.

Du svarade åt oss genom att säga "så fort man kontaktar" frågan till dig är varför du då kontaktar och inte gör det själv? Finns en god historik av lyckade ärenden och referenser av folk inom branschen med expertis som hade kunnat tala om för dig vad vi lyckats med på ett personligt plan, har god kontakt med många inom höga positioner i spelbolagen då jag själv jobbat där. Jag vet med andra ord vad som krävs för att lyckas med en eventuell återbetalning. Men det gäller att individen har även rätt ärende som prickar in på vitala punkter för att man ska kunna motivera fram en sådan. Det är inte alla som har tillgång till detta, och därav söker hjälp via oss samt att dem föredrar att nån annan skriver åt dem.

Om du kollar bak i tråden har jag poängterat mer än bara vid ett tillfälle att få tillbaks pengar från ett spelbolag är minimal. Finns ingen garanti. Se tidigare inlägg som referens. #647 (Bifogad fil)
Har även förklarat att vi inte hjälper någon med aktivt spelmissbruk, spelpaus är ett krav. Hur utnyttjar man spelberoende då? Om något så hjälper det folk som är spelberoende i och med att man begär en återbetalning av spelbolag så stängs man av permanent hos spelsidan dessutom.

Om det lyckas eller inte är helt oväsentligt i det stora hela, skulle nån kontakta mig eller oss och skriva: "Jag måste få en återbetalning" Skulle vi förmodligen inte ens svarat. För en som inte är kvar i spelmissbruk den har nog accepterat att pengarna är borta, att man ser det som en fin bonus i vardagen och att man kan lägga pengarna eventuellt som man får tillbaks på lån, det är en stor bidragande faktor och relevant till detta forum då många här har skulder, och att få tillbaks en del av bortspelade pengarna och lägga på skulder är en dröm för många och många har just gjort detta via oss som hjälp.

Det är ofta jag rekommenderat folk att spendera pengar på det absolut nödvändigaste i deras vardag om jag misstänker att dem har det tight om pengarna istället för att lägga pengarna på vår hjälp. Vi har mer ärenden vi nekat hjälpa än godkänt att hjälpa, hade man bara varit intresserad i en avgift så hade man tagit emot alla ärenden.

Att man tar en avgift för hjälp och expertis inom ett område är givet, det är ofta även jag anpassar vad jag tar i avgift sett till om en person har svårigheter, vi sysslar dock inte med välgörenhet, det gör jag personligen gott om på fritiden.

Att man sedan även tar en eventuell procent vid lyckat ärende är även det givet, men det är ofta vi hjälper folk som även är anonyma, då krävs en viss säkerhet och därav tar man oftast en avgift för arbetet som ska utföras och tiden som ska läggas, ser inga konstigheter i detta, jag sitter inte här och lockar till mig någon, det är vi som blir kontaktade av folk som önskar hjälp. Och många uppskattar denna hjälp som finns att ta, då många föredrar ta hjälp av någon som har historik av att lyckats tidigare.

Slutligen, passar även på slänga in en bifogad fil på ett lyckat ärende sedan jämför du det med en Rocker kod på 500 kr.

Bilagor

• Ingengaranti.png
    Ingengaranti.png
    137.4 KB · Visningar: 83
  • unibetåterbetalning (1) (1) (1) (1) (1) (1).jpg
    unibetåterbetalning (1) (1) (1) (1) (1) (1).jpg
    319.6 KB · Visningar: 79
Senast ändrad:
Har varit spärrad på Spelpaus ett längre tag och är det fortfarande, Dock så hittade jag hemsidorna S och Q där jag spelat bort över 700.000 under ca 2-3 månaders tid. Ser att dem går under samma grupp som Betsson (BML Group Ltd.)

Är det möjligt att få tillbaka något av dessa 2 spelbolagen?

Tack på förhand,

Cranved, hur ser du på detta ärende? 700 k till schnellw****n . Borde väl gå att få tillbaka 150 k?

Varför anlitar du honom i så fall? Det är ju lätt att själv formulera ett eventuellt krav till spelbolaget.
Det är väl klart att han ska få ta en liten andel för att hjälpa dig.
Ungefär min poäng, men har man rent mjöl i påset är det lugnt, jag personligen uppskattar såna inlägg, det är lite som en djupled med öppet mål inom fotbollen eller powerplay inom hockeyn för mycket sportreferenser nu men kortfattat så hjälper det oss bara, fler kontaktar och blir intresserade, många vet inte ens om att vi erbjuder hjälp då vi sällan skriver ut detta på forumet, det är bara se tidigare inlägg flesta perioder är vi knappt aktiva, och andra perioder svarar vi bara på folks funderingar av ren välvilja.

Av respekt skriver jag inte ut personens namn samt att det går mot forumets riktlinjer men det är en väldigt allmänt negativ person på forumet.

Och upplever nån att vi behandlat dem dåligt eller orättvist är dem välkomna kontakta på CranvedC@gmail.com för att lösa det. Då det finns säkert en del gånger vi gjort fel, händer alla.

Cranved, hur ser du på detta ärende? 700 k till schnellw****n . Borde väl gå att få tillbaka 150 k?
Det intressanta med bolaget du nämner är att dem blev uppköpta rätt så nyligen. Och då funkade det för svenska kunder spela på den hemsidan trots exempelvis spelpaus.

Frågan är då om han spelat under tiden då Betsson ägde det bolaget eller North Point Management Ltd, samt om han var spelpausad eller inte under den aktuella perioden, och som vanligt:

- Ifall kommunikation finns.
- Ifall bolaget exempelvis fått ta del av personen i fråga inkomst, eller tillgångar etc som stärker att personen inte hade råd spela, eller tvärtom ifall det nådde en nivå där bolaget var skyldiga att efterfråga denna information.

Allt är så individuellt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp