Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Årsbesked 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Viaconto finns på hemsidan. Hur påverkar detta deklarationen?

Vad menar du? Dem rapporterar ju in även fast du inte får ngt brev från dem
Undrade mest vad årsbeskedet innebär för deklarationen. Har inte haft lån tidigare så därför jag undrar. Vet att de rapporterar in själva men tänkte bara informera om att man kan se årsbeskedet på deras hemsida om man inte fått brev eller mejl.

Undrade mest vad årsbeskedet innebär för deklarationen. Har inte haft lån tidigare så därför jag undrar. Vet att de rapporterar in själva men tänkte bara informera om att man kan se årsbeskedet på deras hemsida om man inte fått brev eller mejl.
Det ger dig ett underskott per kapital. Alltså räntorna du betalat redovisas som underskott på din deklariton.

I år har jag gjort en excelfil och gjort en lista vart efter ränteinformationen kommer in via bl.a kivra. Bra att se det hur mycket underskott jag haft 2021. Tänker jämföra det med deklarationen sedan eftersom jag varit med om att inte allt kommer med!

Vågar inte ens kolla min ränta jag betalt. Aldrig haft nått underskott inann i hela mitt liv. Är rädd för att se detta haha... 2020 hade jag 130 000 överskott...

Hur funkar underskott? Säg att jag betalar 10 000 i ränta på ett år? Blir underskottet 7000 på upplysningen då eftersom man får tillbaka 30% eller blir det 10? Kanske konstig fråga men men haha.

Hur funkar underskott? Säg att jag betalar 10 000 i ränta på ett år? Blir underskottet 7000 på upplysningen då eftersom man får tillbaka 30% eller blir det 10? Kanske konstig fråga men men haha.
Då blir det 10 :)

Collector kom idag. Bara att logga in på Walley så finns årsbeskedet där.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp