Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Årets fattigaste månad, januari.

Just cigaretter tror jag inte dom flesta klarar av utan att det påverkar vardagen i stort dock för minimala mängder är ju direkt cancerframkallande.

Vad ligger den nivån på månne ?!

För min del (om jag fick drömma och inte vara miljonär eller vunnit pengar) så hade jag velat haft en 25-30 tusen kronor kvar i månaden när alla fasta utgifter är betalda plus sparande för min fru och mig. Då hade jag varit lycklig. Jag behöver inte flera hundra tusen att röra mig med i månaden men gärna någonstans i spannet ovan, 25-30 tusen kvar när alla fasta utgifter är betalda plus sparande. Dessa 25-30 tusen ska täcka mat, kläder och nöjen varje månad. Förstå hur underbart det hade varit

För min del (om jag fick drömma och inte vara miljonär eller vunnit pengar) så hade jag velat haft en 25-30 tusen kronor kvar i månaden när alla fasta utgifter är betalda plus sparande för min fru och mig. Då hade jag varit lycklig. Jag behöver inte flera hundra tusen att röra mig med i månaden men gärna någonstans i spannet ovan, 25-30 tusen kvar när alla fasta utgifter är betalda plus sparande. Dessa 25-30 tusen ska täcka mat, kläder och nöjen varje månad. Förstå hur underbart det hade varit
Jag har 34tkr ut efter skatt, men ett år kvar på min skuldsanering. Just december månad är för oss betalfri månad och det blir då än mer påtagligt hur mycket pengar jag har tillgodo och hur mycket jag kan göra när ja även ”bara” har fasta utgifter runt 7tkr… Det räcker gott och väl för mig !

Pengar i sig kanske inte gör en person lycklig, men den frihet den genererar gör en lycklig !!

Jag har 34tkr ut efter skatt, men ett år kvar på min skuldsanering. Just december månad är för oss betalfri månad och det blir då än mer påtagligt hur mycket pengar jag har tillgodo och hur mycket jag kan göra när ja även ”bara” har fasta utgifter runt 7tkr… Det räcker gott och väl för mig !

Pengar i sig kanske inte gör en person lycklig, men den frihet den genererar gör en lycklig !!
Hur mycket betalar du in på skuldsaneringen?

Pengar i sig innebär nog inte lycka, men brist på pengar kan göra en olycklig.

Man blir plågsamt medveten om att man verkligen har ett låglönejobb när man hör era löner. Efter skatt har jag ut ca 20 000

Så är det absolut, friheten gör en lycklig. Att du kan köpa det du vill utan att sväva iväg alldeles för mycket.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg att jag behöver inte flera hundra tusen eller miljoner kronor på kontot för att vara lycklig. Det skulle gott och väl räcka med som sagt 25-30 tusen när alla räkningar är betalda och sparande på 5000-8000 kr i månaden:faceheart:

Minns när min fru och jag bodde i Norge och vi fick in 55 tusen efter skatt varje månad och fasta utgifter på 15-16 i månaden, då levde man som en kung och vi reste på weekend och solresor. Det var tider det.

Hittade också ett citat från forskning "hur mycket pengar gör en lycklig"

– Det finns en brytpunkt och upp till den blir vi lyckligare, krona för krona. Här i Sverige ligger den brytpunkten någonstans mellan 50 000 och 70 000 kronor per månad, sen händer det inte så mycket mer om man tillför en krona till, det blir inte så mycket roligare, säger Kjell

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp