- Meddelanden
- 22 468
- Mottagna reaktioner
- 15 939
- Poäng
- 10 747
Just cigaretter tror jag inte dom flesta klarar av utan att det påverkar vardagen i stort dock för minimala mängder är ju direkt cancerframkallande.
Jag tycker att vörtbröd utan russin borde förbjudas.Hur långt ska vi förbjuda saker som skadar ett fåtal, men de flesta kan klara av utan att det påverkar vardagen i stort?
Tobak?
Alkohol?
Socker?
Fett?
Vad ligger den nivån på månne ?!
Jag har 34tkr ut efter skatt, men ett år kvar på min skuldsanering. Just december månad är för oss betalfri månad och det blir då än mer påtagligt hur mycket pengar jag har tillgodo och hur mycket jag kan göra när ja även ”bara” har fasta utgifter runt 7tkr… Det räcker gott och väl för mig !För min del (om jag fick drömma och inte vara miljonär eller vunnit pengar) så hade jag velat haft en 25-30 tusen kronor kvar i månaden när alla fasta utgifter är betalda plus sparande för min fru och mig. Då hade jag varit lycklig. Jag behöver inte flera hundra tusen att röra mig med i månaden men gärna någonstans i spannet ovan, 25-30 tusen kvar när alla fasta utgifter är betalda plus sparande. Dessa 25-30 tusen ska täcka mat, kläder och nöjen varje månad. Förstå hur underbart det hade varit
Hur mycket betalar du in på skuldsaneringen?Jag har 34tkr ut efter skatt, men ett år kvar på min skuldsanering. Just december månad är för oss betalfri månad och det blir då än mer påtagligt hur mycket pengar jag har tillgodo och hur mycket jag kan göra när ja även ”bara” har fasta utgifter runt 7tkr… Det räcker gott och väl för mig !
Pengar i sig kanske inte gör en person lycklig, men den frihet den genererar gör en lycklig !!
18.400kr per månad…Hur mycket betalar du in på skuldsaneringen?
Hur långt ska vi förbjuda saker som skadar ett fåtal, men de flesta kan klara av utan att det påverkar vardagen i stort?
Tobak?
Alkohol?
Socker?
Fett?
Enligt dem som har 50000 är pengarna inte allt.Man blir plågsamt medveten om att man verkligen har ett låglönejobb när man hör era löner. Efter skatt har jag ut ca 20 000
Jag har 34tkr ut efter skatt, men ett år kvar på min skuldsanering. Just december månad är för oss betalfri månad och det blir då än mer påtagligt hur mycket pengar jag har tillgodo och hur mycket jag kan göra när ja även ”bara” har fasta utgifter runt 7tkr… Det räcker gott och väl för mig !
Pengar i sig kanske inte gör en person lycklig, men den frihet den genererar gör en lycklig !!