- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Vad ligger den nivån på månne ?!All forskning inom ämnet pekar på att pengar gör en lycklig bara upp till en viss nivå, sen spelar det ingen roll.
Vad ligger den nivån på månne ?!All forskning inom ämnet pekar på att pengar gör en lycklig bara upp till en viss nivå, sen spelar det ingen roll.
Där har vi en riktig svart vit kille.....ojojojojJa det låter onekligen som att du drömmer om ett utopiskt kommunistiskt samhälle som Sovjet eller Nordkorea. Fantastiskt att leva där. Alla ska ha det lika dåligt. Gud förbjude att någon som utbildat sig 6 år tjänar mer än en städare.
Dessutom så har ju ni som tycker det är så hemskt med låg skatt själva välja att betala in dessa pengar till skatteverket? Det är fullt möjligt att även donera dom till välgörande ändamål. Så tycker du att du tjänar 50 000 netto för mycket per år så tycker jag förslagsvis att du donerar dessa pengar till hemlösas hus eller dylikt. Farbror staten behöver ju inte leda dig.
Det finns många undantagFörstår din tanke och det är en fin och ädel tanke, men tyvärr ju rikare man blir desto mindre solidaritetskänsla har man känns det som.

Spelandet gör det olycklig. Det är vad du faktiskt gör med dina pengar. Det är ju inte bara pengar in som spelar roll men pengar ut som är viktigast.Jag är mycket skuldsatt (spel)kämpar varje månad, kunde inte köpa någon julklapp till mina barn och allt detta gör mig MYCKET olycklig. Vann jag 1 milj.på stryktipset skulle jag vara lycklig igen. Slutsatsen-pengar gör mig olycklig och pengar skulle göra mig lycklig, de kan forska hur mycket som helst
Har slutat för länge sedan men försent, endå frågan är"gör pengarna en lyckligare" det är inte säkert men oftast gör detOm du spelar så hade en miljon tyvärr inte gjort någon skillnad och dina barn hade ändå inte fått någon julklapp.
SOm du spelar så hade en miljon tyvärr inte gjort någon skillnad och dina barn hade ändå inte fått någon julklapp.
Du har helt rätt!!Spelandet gör det olycklig. Det är vad du faktiskt gör med dina pengar. Det är ju inte bara pengar in som spelar roll men pengar ut som är viktigast.
Jag menar att det inte är mängden pengar som skapar lyckan.Har slutat för länge sedan men försent, endå frågan är"gör pengarna en lyckligare" det är inte säkert men oftast gör det
S
Du har helt rätt!!
Hur långt ska vi förbjuda saker som skadar ett fåtal, men de flesta kan klara av utan att det påverkar vardagen i stort?Jag har svårt att känna medkänsla för Putin eller för Breivik. Eller för han det afrikanen som stenade och våldtog en 9-årig tjej som nu fått bestående hjärnskador. Men det är bara jag.
Angående det andra (rökning) så tror jag faktiskt vi om 50 år kommer nästintill utrotat rökningen. Åtminstone i väst! På tisdagen klubbades ett lagförslag som gör att ingen född efter 2008 kommer att kunna köpa cigaretter eller andra tobaksprodukter – någonsin i Nya Zeeland.
Angående spel så har du helt rätt. På en spelmissbrukare så skadas ju ytterligare minst 5 personer. Det är ett jävla gift som borde förbjudas!!