Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Årets fattigaste månad, januari.

Ja det låter onekligen som att du drömmer om ett utopiskt kommunistiskt samhälle som Sovjet eller Nordkorea. Fantastiskt att leva där. Alla ska ha det lika dåligt. Gud förbjude att någon som utbildat sig 6 år tjänar mer än en städare.

Dessutom så har ju ni som tycker det är så hemskt med låg skatt själva välja att betala in dessa pengar till skatteverket? Det är fullt möjligt att även donera dom till välgörande ändamål. Så tycker du att du tjänar 50 000 netto för mycket per år så tycker jag förslagsvis att du donerar dessa pengar till hemlösas hus eller dylikt. Farbror staten behöver ju inte leda dig.
Där har vi en riktig svart vit kille.....ojojojoj

Har faktiskt gott över så jag är nöjd :) dock har jag separerat och flyttar imorn. Så går åt mycket pengar på nya möbler osv nj :facejoy:

Jag är mycket skuldsatt (spel)kämpar varje månad, kunde inte köpa någon julklapp till mina barn och allt detta gör mig MYCKET olycklig. Vann jag 1 milj.på stryktipset skulle jag vara lycklig igen. Slutsatsen-pengar gör mig olycklig och pengar skulle göra mig lycklig, de kan forska hur mycket som helst
Spelandet gör det olycklig. Det är vad du faktiskt gör med dina pengar. Det är ju inte bara pengar in som spelar roll men pengar ut som är viktigast.

Om du spelar så hade en miljon tyvärr inte gjort någon skillnad och dina barn hade ändå inte fått någon julklapp.
Har slutat för länge sedan men försent, endå frågan är"gör pengarna en lyckligare" det är inte säkert men oftast gör det
Om du spelar så hade en miljon tyvärr inte gjort någon skillnad och dina barn hade ändå inte fått någon julklapp.
S
Spelandet gör det olycklig. Det är vad du faktiskt gör med dina pengar. Det är ju inte bara pengar in som spelar roll men pengar ut som är viktigast.
Du har helt rätt!!

Jag kanske är lite av en optimist, en utopisk, känner medkänsla för alla, människa. Så här vi juletider och årsskiftet tänker jag ibland på vad man skulle önska sig om man fick önska sig EN sak för ANDRA. För tänkte jag att jag ville att ALLA skulle sluta röka för jag hatar sigarettrök och är orsaken till många olika cancer former. Men efter att jag blivit medlem här i forumet, önskar jag att ALLA skulle bli fri från spelberoenden. Det är hemskt och det drabbar hela familjer även om bara en spelar.

Jag har svårt att känna medkänsla för Putin eller för Breivik. Eller för han det afrikanen som stenade och våldtog en 9-årig tjej som nu fått bestående hjärnskador. Men det är bara jag.

Angående det andra (rökning) så tror jag faktiskt vi om 50 år kommer nästintill utrotat rökningen. Åtminstone i väst! På tisdagen klubbades ett lagförslag som gör att ingen född efter 2008 kommer att kunna köpa cigaretter eller andra tobaksprodukter – någonsin i Nya Zeeland.

Angående spel så har du helt rätt. På en spelmissbrukare så skadas ju ytterligare minst 5 personer. Det är ett jävla gift som borde förbjudas!!

Jag har svårt att känna medkänsla för Putin eller för Breivik. Eller för han det afrikanen som stenade och våldtog en 9-årig tjej som nu fått bestående hjärnskador. Men det är bara jag.

Angående det andra (rökning) så tror jag faktiskt vi om 50 år kommer nästintill utrotat rökningen. Åtminstone i väst! På tisdagen klubbades ett lagförslag som gör att ingen född efter 2008 kommer att kunna köpa cigaretter eller andra tobaksprodukter – någonsin i Nya Zeeland.

Angående spel så har du helt rätt. På en spelmissbrukare så skadas ju ytterligare minst 5 personer. Det är ett jävla gift som borde förbjudas!!
Hur långt ska vi förbjuda saker som skadar ett fåtal, men de flesta kan klara av utan att det påverkar vardagen i stort?
Tobak?
Alkohol?
Socker?
Fett?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp