Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Årets fattigaste månad, januari.

Hur långt ska vi förbjuda saker som skadar ett fåtal, men de flesta kan klara av utan att det påverkar vardagen i stort?
Tobak?
Alkohol?
Socker?
Fett?
Det räcker med ett generellt förbud mot förbud. Det är varje människas rätt att äta, knarka eller ***** ihjäl sig.

Fast alltså vänta lite, om man tjänar 100.000 kronor då får du skatta 50.000 kronor. Ungefär. Jag vet inte exakt. Dom 50.000 kronorna du har kvar i plånboken kanske du idag sen går och tankar en full tank för, där betalar du också 60% skatt av din lön som du alltså redan har skattat för. Sen efter det så går du kanske till systembolaget och köper lite vin, återigen får du då betala en stor procent skatt. Vi ska inte ens gå in på tobak och dylikt.

Således, på din lön som är på 100.000 får du egentligen betala kanske 65.000-70.000 skatt. Då är det väl ändå rimligt att "dra ner" lite för dessa personer som ändå bidrar så mycket till samhället? Eller varför skulle annars Carina som är kirurg på akuten i Stockholm ta det där extrapasset och tjäna en slant extra när det kommer försvinna 80% i diverse skatter? Då kan hon istället stanna hemma och spela bingolotto....

Hade det varit ett bra system att "ta ifrån rika och ge till fattiga" (i grova drag) då hade konsekvensen blivit utav att folk i högre utsträckning inte utbildat sig, inte velat avancera inom sina yrken, undvikt att ta extrapass på jobbet och en hel del annat.

Jag är inte höginkomsttagare längre utan jag har en normal lön på kanske 400.000 per år men jag ser absolut stora fördelar med att man har en aning skattelättnader för personer som tjänar 50.000-60.000 i månaden.
Det kan jag hålla med om. Men lönerna måste upp i låginkomsttagare. Speciellt nu när det ser ut som de gör med inflation.

Inom vissa grupper där de bor en bit bort från jobbet och kräver att ha bil, dom skulle ha samma inkomst bara att gå på a-kassa och göra sig av med bil. Så får det inte vara. Vi måste uppmuntra ännu mer att jobba! Speciellt i låginkomst.

Så är det absolut, friheten gör en lycklig. Att du kan köpa det du vill utan att sväva iväg alldeles för mycket.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg att jag behöver inte flera hundra tusen eller miljoner kronor på kontot för att vara lycklig. Det skulle gott och väl räcka med som sagt 25-30 tusen när alla räkningar är betalda och sparande på 5000-8000 kr i månaden:faceheart:

Minns när min fru och jag bodde i Norge och vi fick in 55 tusen efter skatt varje månad och fasta utgifter på 15-16 i månaden, då levde man som en kung och vi reste på weekend och solresor. Det var tider det.

Hittade också ett citat från forskning "hur mycket pengar gör en lycklig"

– Det finns en brytpunkt och upp till den blir vi lyckligare, krona för krona. Här i Sverige ligger den brytpunkten någonstans mellan 50 000 och 70 000 kronor per månad, sen händer det inte så mycket mer om man tillför en krona till, det blir inte så mycket roligare, säger Kjell
Tycker det varit tvärtom. Jag behövde en tid ”fattig” för att uppskatta de små grejerna.

Många måste resa till Paris, äta på en Michelin 3 stjärniga resturang, ha en Porsche.
Jag blir lycklig av att spela min sport jag utövar, gå en promenad upp för ett berg och dricka oboy.

Tror balans och uppskatta det lilla är viktigt. Sen vill man ha pengar så man inte behöver oroa sig.

Och de som gjorde forskning är själva skuldsatta och måste klara sig på 1300 kronor 22 dagar innan lön.
Att acceptera eller förneka forskning är upp till var och en så klart. Forskning är forskning.

Jag bara älskar den här bilden!

Visa bilaga 2966
Håller helt med! Man ska se till vad man faktiskt har o inte det man inte har. Sån energi folk lägger ner på att jaga status o lön. Hur många rum/badrum/bilar kan du använda samtidigt liksom. O har du inte hälsan så kvittar några miljoner på banken. Nä- skål för att den som har minst saker när den dör vinner!

Håller helt med! Man ska se till vad man faktiskt har o inte det man inte har. Sån energi folk lägger ner på att jaga status o lön. Hur många rum/badrum/bilar kan du använda samtidigt liksom. O har du inte hälsan så kvittar några miljoner på banken. Nä- skål för att den som har minst saker när den dör vinner!

Tyvärr är det så idag. Man jagar status bland vänner. Har jagat status bland familj och därför har jag skulder och nu sanering men det är en annan historia. Jag vet vad jag pratar om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp