Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ångest

Semestern är nu över och imorgon är jag tillbaks i ”gruvan” igen... Som Ni vet, så tvingades jag släppa mina skulder i våras... :( Trodde mycket skulle landa hos KF nu under sommaren, men icke... Bara EN fastställd skuld per dags datum :( .
Hade hoppats att ja själv skulle kunna fånga upp skörden av brev från KF nu under min semester...men som sagt, bara ett fåtal har registrerats där...

Nu kommer inte ja vara hemma när posten landar på hallgolvet och istället så är det dottern som först ser eländet... Hon är redan arg och besviken på mig... och värre kommer de nu bli...

Suck...vill bara sjunka genom marken! Hur ska ja mäkta med allt?! :(

Semestern är nu över och imorgon är jag tillbaks i ”gruvan” igen... Som Ni vet, så tvingades jag släppa mina skulder i våras... :( Trodde mycket skulle landa hos KF nu under sommaren, men icke... Bara EN fastställd skuld per dags datum :( .
Hade hoppats att ja själv skulle kunna fånga upp skörden av brev från KF nu under min semester...men som sagt, bara ett fåtal har registrerats där...

Nu kommer inte ja vara hemma när posten landar på hallgolvet och istället så är det dottern som först ser eländet... Hon är redan arg och besviken på mig... och värre kommer de nu bli...

Suck...vill bara sjunka genom marken! Hur ska ja mäkta med allt?! :(
Har du vanligt brevinkast på dörren? Så posten hamnar på golvet? När jag hade som jobbigaste satt jag upp en korg med lock som satt hänglås på( nyckel sparade jag) finns såna korgar för brevinkast( bra mot tjuvande hundar) för att jag inte ville min hundvakt skulle snoka

Har du vanligt brevinkast på dörren? Så posten hamnar på golvet? När jag hade som jobbigaste satt jag upp en korg med lock som satt hänglås på( nyckel sparade jag) finns såna korgar för brevinkast( bra mot tjuvande hundar) för att jag inte ville min hundvakt skulle snoka

Tack för Ditt svar Skogsmulle... :) Ja, sedan ja flyttade nu senast, så har jag vanligt brevinkast genom dörren...suck!

Kanske något ja ska se om ja kan fixa... Har oxå hund ju... har oxå dagmatte till honom, men som tur är, så hämtar hon min vovve innan posten kommer, men likväl...

Tack för Ditt svar Skogsmulle... :) Ja, sedan ja flyttade nu senast, så har jag vanligt brevinkast genom dörren...suck!

Kanske något ja ska se om ja kan fixa... Har oxå hund ju... har oxå dagmatte till honom, men som tur är, så hämtar hon min vovve innan posten kommer, men likväl...
Ja det funkade under mitt värsta år när det rasade in post emellanåt. Och de korgarna är trådkorgar men jag satt tyginuti. Skyllde på att det lät så mycket när posten rasade ner i korgen. Om dotter undrar kan du säkert hitta på en bra ursäkt

Kan du inte lagra din post?

Nä, det vågar ja inte...för vill inte missa delgivningarna som kommer komma från KF... :( och om ja har förstått det rätt, så kan man inte hämta posten under pågående lagring... :(

Nä, det vågar ja inte...för vill inte missa delgivningarna som kommer komma från KF... :( och om ja har förstått det rätt, så kan man inte hämta posten under pågående lagring... :(

Förstår att du ej vill missa brev från KF, det går ju att ringa dem regelbundet och höra om det kommit något , så kan du bli delgiven över tele . Bara ett tips.

Det brukar gå hämta posten ändå, ring ditt post kontor och hör.

Har nu haft ett långt och djupt samtal med min dotter där jag nu la ALLA korten på bordet... Jag lipade - hon lipade, men inledningsvis, så lipade hon mest pga att hon tyckte synd om sig själv :(
Hon vände dock ganska snabbt och blev istället förbannad på mig, tyckte ja hade ljugit för henne. Vad hon där åsyftade var att vi hade ju ett samtal i början av sommaren som jag även har skrivit om här i ett inlägg ”Hatet” efter min dotter hade sett inkassobrev och ett brev från KF. Då var jag inte helt ärlig eller rättare sagt, ja la inte alla korten på bordet den gången. Jag höll inne med t.ex att jag skulle hamna hos KF... :(

Samtalet idag fick dock ett BRA avslut! Hon kom t.o.m även med en massa råd till mig för att sänka mina kostnader ytterligare... :)

Är HELT urlakad nu... Helt matt och oerhört ledsen! Ledsen över mitt FÖRSTÖRDA LIV!! :(

Vet inte hur det är idag men förut så skickade inte inkasso till KFM om man hade redan a-skulder där som gick före andra för att inte betala avgift i onödan. Till min lycka iaf för fick de mesta preskriberade pga av deras snålhet.
Hursom så kan det vara så att de väntar ut istället,Lasseman kanske vet bättre om inkassos rutiner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp