Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ångest

Vet inte hur det är idag men förut så skickade inte inkasso till KFM om man hade redan a-skulder där som gick före andra för att inte betala avgift i onödan. Till min lycka iaf för fick de mesta preskriberade pga av deras snålhet.
Hursom så kan det vara så att de väntar ut istället,Lasseman kanske vet bättre om inkassos rutiner.

Jag har inga a-skulder.

Har nu haft ett långt och djupt samtal med min dotter där jag nu la ALLA korten på bordet... Jag lipade - hon lipade, men inledningsvis, så lipade hon mest pga att hon tyckte synd om sig själv :(
Hon vände dock ganska snabbt och blev istället förbannad på mig, tyckte ja hade ljugit för henne. Vad hon där åsyftade var att vi hade ju ett samtal i början av sommaren som jag även har skrivit om här i ett inlägg ”Hatet” efter min dotter hade sett inkassobrev och ett brev från KF. Då var jag inte helt ärlig eller rättare sagt, ja la inte alla korten på bordet den gången. Jag höll inne med t.ex att jag skulle hamna hos KF... :(

Samtalet idag fick dock ett BRA avslut! Hon kom t.o.m även med en massa råd till mig för att sänka mina kostnader ytterligare... :)

Är HELT urlakad nu... Helt matt och oerhört ledsen! Ledsen över mitt FÖRSTÖRDA LIV!! :(

Åh♥️

Det är inte förstört!
Bara en jobbig resa du måste igenom! Men du kommer ut på andra sidan. När du väl gör det kommer det va en LÄTTNAD att slippa jaga lån. INGA brev från låneinstitut.
Du och din dotter kommer hitta en väg tillsammans och du va sååå modig som la korten på bordet. Stor bamsekram för det!

Du är en driftig kvinna, det drivet kommer hjälpa dig för varje steg framåt. Gråt, sov, ta en dag i taget. Sorgen över ens platta fall kommer alltid finnas kvar. Men man kan inte göra det gjorda ogort. Var snäll mot dig själv. Och ta en paus på helger då ingen post kommer. Det är några månader med brevskörd, sen tar det slut.

Man hittar också glädjeämnen i annat än vad man kan få för pengar.
Du kommer såsmåningom bli en gladare människa mot när stressen över att jaga lån va. Tro mig.
Jag har också ett jobb som kräver mycket av mig, det är bra då tänker man mycket på det istället för sitt ekonomiska bekymmer!

Ok,konstigt att de inte är snabbare på att skicka in ärendena då. Fast jag vet inte egentligen hur snabba de brukar vara.

Mmm, jag konstaterade mig själv besegrad efter många månaders vånda/ångest och tvingades släppa mina skulder i slutet av mars :(
Per dags datum har jag enbart 4 utslag och en skuld att betala hos KF.
Skall komma minst 15 till :(

Det bästa just nu är att du och dottern fick ett bra samtal. Därifrån så kanske stor del av dina tunga känslor försvann.. du slipper hålla masken och ni vet båda vad som väntar och det gör att du slipper dölja saker..
men visst är det tungt..
finns liksom ingen utväg till slut .. jag springer fortfarande i labyrinten..

Fick nyss nedanstående mess från min dotter. Kändes otroligt skönt... En enorm tyngd från mina axlar försvann... ❤️
Inte för att ja någonsin tänker låna pengar av henne, men orden fick mig likväl att lipa litta igen... lättnadens tårar...

”Var inte orolig.. allt löser sig mamma! En sak i taget, jag hjälper dig med pengar när det krisar!! U have my back! Love u”

Fick nyss nedanstående mess från min dotter. Kändes otroligt skönt... En enorm tyngd från mina axlar försvann... ❤️
Inte för att ja någonsin tänker låna pengar av henne, men orden fick mig likväl att lipa litta igen... lättnadens tårar...

”Var inte orolig.. allt löser sig mamma! En sak i taget, jag hjälper dig med pengar när det krisar!! U have my back! Love u”
Glad jag blir för din skull

Små små steg mot en mindre ångest fylld framtid... Nu har jag även mailat vår HR-chef om vad som händer när någon av deras anställda åker på löneutmätning? Vem som får reda på det inom bolaget och hur det generellt hanteras mer än det uppenbara...att avdrag görs på lönen? Hoppas hon är tillbaks på jobb efter semestern, så jag snabbt kan få ett svar... :oops:

Fick ett snabbt svar från vår HR-chef att hon skulle undersöka hur informationsflödet ser ut och sedan återkoppla under dagen igen... Jaha, då verkar det ju likväl som att detta är en ny situation inom bolaget och att jag därmed är den enda som är utsatt för löneutmätning... Detta kändes ju inte bra alls... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp