Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen inledande

Så jag kan få avslag nu efter inledande att man ha lån tagna precis innan ,de ser dom väl innan inledande ?

Så jag kan få avslag nu efter inledande att man ha lån tagna precis innan ,de ser dom väl innan inledande ?

Nä det ser skusan inte...det får dom först veta när borgenärerna inkommer med dina skulder, för dom skall bland annat uppge när skulden uppstod. Hade Du ett eller flera nytagna lån innan Du sökte skuldsanering?

Hoppar in i tråden. Vi har precis fått förslaget till det dokument som KF kommer skicka ut till alla banker vi är skyldiga pengar. Där står bl.a. att en del av våra skulder kan anses nya, men att vi haft problematik under en längre tid (inte exakt formulerat så). KF gör en bedömning på de banklån och skulder du har, och du kan få avslag under inledande men det kan också vara så att de ser ”genom fingrarna” med nytagna lån, det beror väl på din totala bild. Håller alla tummar för dig! Vi är i skedet innan beslut då bankerna eller deras ombud kommer vilja försöka stoppa skuldsanering om de hittar skäl för det.

Hoppar in i tråden. Vi har precis fått förslaget till det dokument som KF kommer skicka ut till alla banker vi är skyldiga pengar. Där står bl.a. att en del av våra skulder kan anses nya, men att vi haft problematik under en längre tid (inte exakt formulerat så). KF gör en bedömning på de banklån och skulder du har, och du kan få avslag under inledande men det kan också vara så att de ser ”genom fingrarna” med nytagna lån, det beror väl på din totala bild. Håller alla tummar för dig! Vi är i skedet innan beslut då bankerna eller deras ombud kommer vilja försöka stoppa skuldsanering om de hittar skäl för det.

All Lycka till :) Har Ni båda två sökt skuldsanering eller ? :)

All Lycka till :) Har Ni båda två sökt skuldsanering eller ? :)

Ja, precis. Vårt elände grundar sig i min sambos spelmissbruk. Jag har tagit lån för att hålla oss undan KF och till slut höll det bara inte längre. Han får terapi och vi kämpar. Hade vi fått skuldsaneringen beviljad blir det fyra tuffa år (fick förslag på fyra år eftersom vi har små barn), men en sån enorm skillnad för oss, att kunna få börja om.

Ja, precis. Vårt elände grundar sig i min sambos spelmissbruk. Jag har tagit lån för att hålla oss undan KF och till slut höll det bara inte längre. Han får terapi och vi kämpar. Hade vi fått skuldsaneringen beviljad blir det fyra tuffa år (fick förslag på fyra år eftersom vi har små barn), men en sån enorm skillnad för oss, att kunna få börja om.

...men likväl så tragiskt att Du har tvingats in i skuldhärvan oxå... Du måste verkligen älska Din man oerhört... :)

Ungefär så stod det i våra papper oxå. Att några skulder var förvisso relativt nya men att skuldsättningen i sej börjat längre bak i tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp