Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen inledande

Nu jobbar jag inte på KF men det du skriver, plus skulder över en miljon och en sambo med låg inkomst, tycker jag talar för en skuldsanering.
Jag skrev redan i min ansökan att vi har en del nyare lån som tagits för att lösa gamla. KF har valt att godkänna det, betalförslaget är ute bland borgenärerna nu så nu är väl ordet deras.
Det är en oerhört lång process att vänta på beslut, men som du skriver är alternativet än värre. Hoppas att du får besked om inledande snart!

Hoppas att borgenärerna inte krabbar och att det går igenom för dig! Jo budgetrådgivare och andra jag talat med säger det är troligt med skuldsanering, men vågar inte ta ut nått i förskott. Idag känns det i alla fall bättre än igår, sömn och mindfulness gör under. Insåg också att ”titta på ansökan” tar nästan 2 månader om jag fattat handläggningstiden rätt så det blir väl vardag igen snart. :) men jo... väntan är olidlig. Får jag inledande så ska jag köpa ett par skor i alla fall för de jag har nu har sjungit på sista versen sen början av sommaren.

Hoppas att borgenärerna inte krabbar och att det går igenom för dig! Jo budgetrådgivare och andra jag talat med säger det är troligt med skuldsanering, men vågar inte ta ut nått i förskott. Idag känns det i alla fall bättre än igår, sömn och mindfulness gör under. Insåg också att ”titta på ansökan” tar nästan 2 månader om jag fattat handläggningstiden rätt så det blir väl vardag igen snart. :) men jo... väntan är olidlig. Får jag inledande så ska jag köpa ett par skor i alla fall för de jag har nu har sjungit på sista versen sen början av sommaren.

Åh. Det tycker jag verkligen du kan unna dig. Önskar jag kunde swisha över en slant nu direkt. Kämpa på!

Pratat med skusan igår det har går 3vwckor sen dom skickat ut planen och delgivningarna till borgenärerna. 10 st har godkänt planen, resterande drygt 14st har blivit delgivna men inte svarat något än. Väntan är ganska psykisk jobbig men man får va glad för att man fått chansen.

Ja mitt förslag kommer på måndag sen få jag också vänta 3 v pust

Får man lov att fråga ER med inledande om hur många procent som borgenärerna kommer få betalt på sina lån... ?! :)

Pratat med skusan igår det har går 3vwckor sen dom skickat ut planen och delgivningarna till borgenärerna. 10 st har godkänt planen, resterande drygt 14st har blivit delgivna men inte svarat något än. Väntan är ganska psykisk jobbig men man får va glad för att man fått chansen.

Måste alla borgenärerna godkänna planen?

Sa de nåt om när du får besked? Vad händer om de inte svarar inom ”deadline”?

Sa de nåt om när du får besked? Vad händer om de inte svarar inom ”deadline”?

Alla blir delgivna även om de inte svarar då ett rekbrev skickas och det räknas som att de tagit del av förslaget.

Om dom inte svarar inom "deadline" vilket ja tror va runt max 1 månad efter att de mottagit. Då räknar skusan det som ett svat att dom inte har några invändningar och då fortsätter processen

Måste alla borgenärerna godkänna planen?

Jag tror att i princip alla måste godkänna, men även om de inte gör det så går en annan handläggare igenom ärendet och räknar om på alla uppgifter och tycker denna samma sak då får man skuldsanering godkänd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp