De har gått 5 v sen inledande nu ska hon skicka förslaget i v hon sa också att dom inte haft några invändningar för inledande så bara hålla tummarnahar ni fått förslag eller?

Ringde idag och ville höra om det gick att få veta hur man ligger till i kön. Fick då höra att det nu jobbades med min ansökan! Yay typ! Så en månad kanske jag hör nått? Har fram tills nu varit ganska chill, men nu är det stort ångestpåslag... vet ju om några eventuella fallgropar, tex att en del skulder inte har flera år på nacken. Hoppas de tar hänsyn till sjukdom och att skulderna bara ökar pga dålig återbetalningsförmåga.

När sökte du ?Ringde idag och ville höra om det gick att få veta hur man ligger till i kön. Fick då höra att det nu jobbades med min ansökan! Yay typ! Så en månad kanske jag hör nått? Har fram tills nu varit ganska chill, men nu är det stort ångestpåslag... vet ju om några eventuella fallgropar, tex att en del skulder inte har flera år på nacken. Hoppas de tar hänsyn till sjukdom och att skulderna bara ökar pga dålig återbetalningsförmåga.
Håller verkligen tummen för dig.Sökte tidigt juni eller sent maj, kommer inte ihåg. Din kanske är på g med då! Sjukskriven sen slutet av 2014. 50% sjukskrivning sen 2016 med havererade försök att gå upp i tid. Nu har läkaren meddelat försämringskassan att han anser jag ska ha 50% sjukersättning, men 4 månaders handläggningstid på det. Det blir inte bättre, bara värre.
Jag har läst här att oklar inkomstsituation kan vara en nackdel. Jag har också läst att det kan vara positivt med pågående löneutmätning (vilket jag inte har, tidsfråga dock). Ringde KF och frågat om detta och den officiella versionen är att de avslår inte skuldsanering för att det är krabbigt att räkna utan man gör en plan för här och nu och sen får man ompröva vb.