Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen inledande

Håller verkligen tummen för dig.
Min löneutmätning är inte igång trots att min skuld att betala var daterad 30/8 och att jag redovisade inkomst via e-tjänsten 3/9 trots att KF ej skickat brev om inkomstförfrågan. Har inte hört något efter att jag redovisade det.
Hur höga skulder har du samt inkomst ?

Håller tummarna för dig också! Jag har typ en miljon +-20k. Jag får ut 17-19 efter skatt (fsk+jobb) och när lånen är i fas så ligger betalningarna på 28-29k. Så.... ja... har haft några utslag från KF denna månaden, men lyckats få till avbetalningsplaner som avstyrt löneutmätning i sista stund. Men då blir ju andra låna lidande.

Vi får hoppas på det bästa i detta! Jag känner jag verkligen har försökt allt.

Dåliga lösningar iofs då inget hjälpt. :(
Jag släppte mitt i våras. Har betalt av några smålån och avbetalningar sedan dess samt min och dotterns mobil.
CSN har jag också betalt.
Har du betalt trots att du sökt skusan ?
Min budgetrådgivare sa att jag skulle släppa allt.

Jag släppte mitt i våras. Har betalt av några smålån och avbetalningar sedan dess samt min och dotterns mobil.
CSN har jag också betalt.
Har du betalt trots att du sökt skusan ?
Min budgetrådgivare sa att jag skulle släppa allt.

Släppte nästan några, men fegade ur. Känner att jag betalar på för då kan jag säga jag gjort allt. Berättat jag sökt skuldsanering för de flesta jag har lån hos och det har känts som de har tagit det bra. Blir säkert en del nya delgivningar den här månaden. :(

Släppte nästan några, men fegade ur. Känner att jag betalar på för då kan jag säga jag gjort allt. Berättat jag sökt skuldsanering för de flesta jag har lån hos och det har känts som de har tagit det bra. Blir säkert en del nya delgivningar den här månaden. :(
Vad är anledningen till din skuldsättning om man får fråga ?

Du skriver att du betalar på så har du gjort allt.
Är du inte rädd för att de då säger att du klarar det utan skusan då du kan betala ?

Du skriver att du betalar på så har du gjort allt.
Är du inte rädd för att de då säger att du klarar det utan skusan då du kan betala ?

Det bar riktigt åt helvete året innan sjukskrivning då vi bestämde att sälja av huset för att vi inte hann/orkade med det. Jag var egentligen utbränd redan då. Huset var ganska illa medfaret och mäklaren låg på om saker som var tvungna att fixas som gav en massa kostnader. I slutändan fick vi lika mycket för huset som vi hade köpt det för och då hade vi ju lagt ut pengar för att kunna sälja. Korkat. Min fru har en låg inkomst så hamnade i en lån för att lösa lån situation som eskalerade och nu är jag där jag är. Väldigt sammanfattat. Visst är jag rädd för att få ett sådant svar, eller att en del skulder är för nya eller massa andra olika skäl. Enda skälet till att jag inte redan är i löneutmätning är för att jag tidigare löste lån med lån vilket är bland det absolut dummaste man kan göra. Sen använder jag ganska mycket av min energi till att fixa betalplaner, amorteringsfritt, betalningsfri månad, zickzackande med betalningar mellan olika långivare. Jämkningen hjälpte också till så att jag fick ut mer. Jag har inte riktigt orkat räkna på allt för det känns ganska övermäktigt, men det känns som enkel matte att om jag ska betala 30 000 med 20 000... Då finns det inget över till hyra, mat, csn, osv. Får se vad de säger. Hoppas absolut på skuldsanering för jag orkar inte med detta längre. Ett annat skäl till att jag inte bara har släppt rubbet är att om jag inte får skuldsanering så är det totalt absolut game over med 1 miljon hos KF.

Det bar riktigt åt helvete året innan sjukskrivning då vi bestämde att sälja av huset för att vi inte hann/orkade med det. Jag var egentligen utbränd redan då. Huset var ganska illa medfaret och mäklaren låg på om saker som var tvungna att fixas som gav en massa kostnader. I slutändan fick vi lika mycket för huset som vi hade köpt det för och då hade vi ju lagt ut pengar för att kunna sälja. Korkat. Min fru har en låg inkomst så hamnade i en lån för att lösa lån situation som eskalerade och nu är jag där jag är. Väldigt sammanfattat. Visst är jag rädd för att få ett sådant svar, eller att en del skulder är för nya eller massa andra olika skäl. Enda skälet till att jag inte redan är i löneutmätning är för att jag tidigare löste lån med lån vilket är bland det absolut dummaste man kan göra. Sen använder jag ganska mycket av min energi till att fixa betalplaner, amorteringsfritt, betalningsfri månad, zickzackande med betalningar mellan olika långivare. Jämkningen hjälpte också till så att jag fick ut mer. Jag har inte riktigt orkat räkna på allt för det känns ganska övermäktigt, men det känns som enkel matte att om jag ska betala 30 000 med 20 000... Då finns det inget över till hyra, mat, csn, osv. Får se vad de säger. Hoppas absolut på skuldsanering för jag orkar inte med detta längre. Ett annat skäl till att jag inte bara har släppt rubbet är att om jag inte får skuldsanering så är det totalt absolut game over med 1 miljon hos KF.
Jag har också en utmattningsdepression. Menar du att man kan få sjukpension på 50 % för det ?
Jag vill absolut inte det men man kan ju aldrig veta hur det blir.

Jag har också en utmattningsdepression. Menar du att man kan få sjukpension på 50 % för det ?
Jag vill absolut inte det men man kan ju aldrig veta hur det blir.

Alla är ju olika och en del blir bättre tidigare och andra senare. Finns ju de som har 100% sjukersättning. Finns de som blir helt bra också.

Nu jobbar jag inte på KF men det du skriver, plus skulder över en miljon och en sambo med låg inkomst, tycker jag talar för en skuldsanering.
Jag skrev redan i min ansökan att vi har en del nyare lån som tagits för att lösa gamla. KF har valt att godkänna det, betalförslaget är ute bland borgenärerna nu så nu är väl ordet deras.
Det är en oerhört lång process att vänta på beslut, men som du skriver är alternativet än värre. Hoppas att du får besked om inledande snart!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp