Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade du någon fråga alex2?

Hej
Jag har också ansökt och fått beslut om att de skall börja inleda, hur lång tid tar det tills man börjar med att betala varje månad???

Ett stort grattis till inledande skuldsanering! Jag glömmer aldrig den dagen jag fann mitt namn i POIT. Jag gick omkring med ett leende på läpparna i flera dagar för jag såg äntligen ett slut på mardrömmen. Efter inledande har inkassobolagen en viss tid på sig att komma in med vilka skulder de har på dig. Sedan tar det ytterligare en tid innan KFM har gjort upp ett förslag och sedan efter du har godkänt det och inkassobolagen har godkänt det tar det ca 1-2 månader. Jag tror att från det jag fick inledande tills jag började betala tog det 4 månader. Men om sedan något inkassobolag ifrågasätter din skuldsanering kan det ta ytterligare någon månad eller två. Än en gång grattis till inledande skuldsanering!

Hej
Jag har också ansökt och fått beslut om att de skall börja inleda, hur lång tid tar det tills man börjar med att betala varje månad???
Grattis!! Nu har ju de du har en skuld till en månad på sig att inkomma med svar. Nyfiken på hur länge du fick vänta på ditt inledande och hur du fick svar? :)

Hej

Ska man tro KFs sida så är det frågan om 2-3 månader.

Först ska alla skulder anmälas in, sen ska KF ta fram ett förslag till skuldsaneing (eller avslå hela altet om det i anmälandet av skulder framkommit saker, typ ekonomisk brottslighet, eller att stora delar av skulderna är rätt färska), sen ska alla borgenärer och jag gissar du höras om förslaget, om någon borgenär säger ifrån så kommer det ta längre tid att reda ut..
Men i normalfallet, om ingen krånglar 2-3 månader
Krånglar någon och tycker att du inte alls ska ha skuldsanering så kan det ta ett halvår.

Ni som har fått skuldsanering kan nån beskriva processen? Nån sa till mig att dom gör hembesök osv och ska träffa resten av familjen... stämmer det? Har idag löneutmättning och haft sen februari i år....

Ni som har fått skuldsanering kan nån beskriva processen? Nån sa till mig att dom gör hembesök osv och ska träffa resten av familjen... stämmer det? Har idag löneutmättning och haft sen februari i år....

Skuldsaneringshandläggarna gör inte hembesök.
Dom sitter på 5 orter, från malmö i söder och östersund i norr, det vore hyfsat orimligt att besöka någon i pajala som sökt skuldsanering, det skulle ta 2 dagar inkl resa det..:)

Skuldsaneringshandläggarna gör inte hembesök.
Dom sitter på 5 orter, från malmö i söder och östersund i norr, det vore hyfsat orimligt att besöka någon i pajala som sökt skuldsanering, det skulle ta 2 dagar inkl resa det..:)

Haha sant det ;) Tror den som sa det till mig gjorde det för att avskräcka mig på nåt vis att söka skuldsanering, fattar inte varför men...finns ju folk till allt :p

Efter jag var med i POIT så upphörde min löneutmätning. Sedan var det bara att vänta. Efter tre månader ungefär kom ett tjockt kuvert från KFM. Där var ett utkast till ett skuldsaneringsförslag.
Handläggaren på KFM bad mig ringa och godkänna det efter jag tittat igenom allt. Läs gärna igenom noga och se så alla skulder är med.
Jag ringde handläggaren två dagar efter, fick brevet en fredag. Jag godkände det och nu skulle det skickas ut till alla inkassobolagen.
Ytterligare väntan! Efter en månad hade jag fortfarande inte hört något så jag ringde själv upp min handläggare och hon sade att det var bra att jag ringde för hon höll på att göra allt klart. Hon undrade om jag var redo att börja betala samma månad, och det var jag! Jag hade redan mejlat de inkassobolag som var först ut så jag var redo att betala.
Två dagar senare var beslutet på POITs sida att jag hade beviljad skuldsanering och efter ytterligare en dag kom en nytt tjockt kuvert från KFM med den definitiva skuldsaneringen. Man får listor med vad man ska betala var månad och till vem under fem år framåt.
Så från inledande till första betalningen tog det drygt 4 månader. Under den tiden väntade jag mest.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp