Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha sant det ;) Tror den som sa det till mig gjorde det för att avskräcka mig på nåt vis att söka skuldsanering, fattar inte varför men...finns ju folk till allt :p

Personen har rakt upp och ner fel i alla fall.
Jag har inte läst sådär vansinnigt många skuldsaneringsbeslut, kanske ett 100tal, och i dom har det i alla fall aldrig stått ngt om besök.
Däremot kan ju verkställigheten varit på besök innan..

• Gilla
Reaktioner: p79
GRATTIS! :)
Visst - det är ett stålbad - men du ser slutet på tunnel nu. Bara det är värt att hålla ut tills du når mållinjen.
Lycka till nu! :)

Hej alla!
Jag är på väg att söka skuldsanering med hjälp av kommunens budgetrådgivare.
Mest oroligt är jag gällande tre lån jag har tillsammans med min fru.
Får se vad som händer med dessa.

Har nu äntligen bestämt mig att ta tag i eländet jag är och låter allt gå till kfm.
Innan allt går dit och ansökan är inskickad har ni betalat av så mycket smått ni kan?
Svårt att betala av nån större kredit men lite mindre hinner jag säkert betala innan en löneutmätning startar, lär ju börja så..

Har mailat kreditbolag om situationen och några har gett några tafatta försök till betalningsuppgörelse men bäst o släppa allt.

Skönt med helt då det inte rasar in brev i två dar.... suck

Ha en fin helg

Hej alla!
Jag är på väg att söka skuldsanering med hjälp av kommunens budgetrådgivare.
Mest oroligt är jag gällande tre lån jag har tillsammans med min fru.
Får se vad som händer med dessa.

Har nu äntligen bestämt mig att ta tag i eländet jag är och låter allt gå till kfm.
Innan allt går dit och ansökan är inskickad har ni betalat av så mycket smått ni kan?
Svårt att betala av nån större kredit men lite mindre hinner jag säkert betala innan en löneutmätning startar, lär ju börja så..

Har mailat kreditbolag om situationen och några har gett några tafatta försök till betalningsuppgörelse men bäst o släppa allt.

Skönt med helt då det inte rasar in brev i två dar.... suck

Ha en fin helg

De tre lån du har tillsammans med frun, de lånen kommer hon få betala klart.

Härligt med alla som fått beviljad skuldsanering, det ger hopp!
Jag sitter just nu och fyller i alla papper...det blir en tjock hög med skulder på över 1 Miljon och pågående utmätning.
Min fråga är: jag har utmätning på 6000 i månaden men har sen lån till privatpersoner jag betalar varje månad, får man ta med dessa privata skulder i skuldsaneringsansökan?
Jag lever under existensminimum på grund av det här så det börjar bli ohållbart...

Jag sitter just nu och fyller i alla papper...det blir en tjock hög med skulder på över 1 Miljon och pågående utmätning.
Min fråga är: jag har utmätning på 6000 i månaden men har sen lån till privatpersoner jag betalar varje månad, får man ta med dessa privata skulder i skuldsaneringsansökan?
Jag lever under existensminimum på grund av det här så det börjar bli ohållbart...
KFM säger så här om saken:

Vilka skulder kan jag få skuldsanering för?
Det finns inga skulder som i sig hindrar en skuldsanering. Däremot så gör vi alltid en bedömning om det är skäligt att bevilja skuldsanering och då tittar vi särskilt på hur och varför skulderna har uppkommit. Om vi bedömer att du ska få skuldsanering är huvudregeln att alla skulder ska ingå.

De skiljer inte på privata och övriga skulder om jag fattat saken rätt alla skulder ska ingå enligt dem

Det fanns om jag minns rätt två tomma kolumner under utgifter. Du ska absolut ta med dem som skulder, frågan jag ställer mig här är, om de anser att du skulle ha prioriterat andra skulder med dom pengarna? Men det får någon annan svara på som vet.

Alla skulder ska med.

Om dom beslutar Inleda skuldsanering Ska du sluta betala på de privata skulderna med. Dom får del av de du ska betala under saneringen och sen får dom inte tillbaka resten.

Alla skulder ska med.

Om dom beslutar Inleda skuldsanering Ska du sluta betala på de privata skulderna med. Dom får del av de du ska betala under saneringen och sen får dom inte tillbaka resten.

Om man nu inte själv väljer att betala till dem även när skuldsaneringen är slutförd. Privatlån är ju ofta bra att ha löst helt och hållet för familjefriden.

Om man nu inte själv väljer att betala till dem även när skuldsaneringen är slutförd. Privatlån är ju ofta bra att ha löst helt och hållet för familjefriden.
Ja, när skuldsaneringen är avslutade finns det förhoppningsvis utrymme i ekonomin att slutbetala de privata skulderna och man bör väl även underrätta de man har privata skulder till innan man slutar betala till dem när man fått inledande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp